bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو
همزمان با دهمین روز دهه فجر ۸ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار۳۹۷۴ میلیارد تومان در دو استان اردبیل و فارس با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو در قالب چهلمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

از ۸ پروژه آماده افتتاح این هفته پویش، یک پروژه برقی در استان اردبیل و ۷ پروژه صنعت آب و برق در استان فارس به بهره‌برداری رسید.
بر این اساس، امروز سه‌شنبه "بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان" در استان اردبیل با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور، بالابردن راندمان نیروگاه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست افتتاح شد.
در استان فارس نیز با سرمایه‌گذاری ۴۷۳ میلیارد تومان ۷ پروژه صنعت آب و برق شامل دو نیروگاه خورشیدی، نصب و راه‌اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری برای تامین برق، بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود پست، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و بهبود پایداری شبکه ۶۳ کیلوولت افتتاح  شد.
همچنین در این استان ۴ پروژه صنعت آب شامل دو سد تنظیمی ملاصدرا و تنگ خمار، دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای فسا و صدرا به بهره‌برداری رسید.

بر این اساس سد تنظیمی ملاصدرا با ارتفاع ۱۱ متر و طول تاج ۱۷۰ متر با ارائه گزارش "قاسم تقی‌زاده خامسی" معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد تومان با هدف تنظیم ۹۲ میلیون مترمکعب آب خروجی از نیروگاه سد ملاصدرا و تحویل به۴۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی افتتاح شد.

همچنین سد تنظیمی تنگ خمار با ارتفاع ۱۲ متر، طول تاج ۱۷۰ متر و ظرفیت ۷۷۶ مترمکعب بر ثانیه با اعتباری بالغ بر ۲۲.۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. این سد با کنترل سیلاب‌های مخرب علاوه بر کاهش اثرات نامطلوب و خسارات وارده به اراضی و روستاهای پایین دست با تزریق و تغذیه آب به آبخوان شیبکوه باعث افزایش سطح آب زیرزمینی وتامین آب کشاورزی و افزایش رضایت مندی اهالی منطقه افتتاح شد.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان" با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان اردبیل و سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور، بالابردن راندمان نیروگاه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست با ارائه گزارش "همایون حایری" معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افتتاح شد.

بر این اساس، در استان فارس نیز یک نیروگاه خورشیدی ۶.۰ مگاواتی داراب _لایزنگان با مساحت ۱۲ هزار متر مربع، ۱۸۱۸ عدد تعداد پنل و تعداد ۱۱ عدد اینورتر با اعتبار ۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین پروژه‌ "نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی شهرک صنعتی سروستان" با مساحت ۱۹ هزار مترمربع زمین خریداری شده از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تعداد ۸۴۶ عدد پنل ۳۳۵ ترینا سولار، تعداد ۶۶۷ عدد پنل ۳۲۵ تابان، تعداد ۶ عدد اینورتر ۸۰ کیلووات با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید، پروژه "نصب و راه‌اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری" با خرید و نصب فیبرنوری و سیستم مدیریت شبکه و با هدف تامین برق و بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود پست، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و بهبود پایداری شبکه ۶۳ کیلوولت افتتاح شد.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: