bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۵۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال صورت گرفته که رشدی ۱۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.

سعید جعفری کرهرودی ، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۶۴۹ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۹۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر در استان مرکزی صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۳۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان، علت این رشد را افزایش سرمایه‌گذاری در صدور پروانه بهره‌برداری پالایشگاه دانست و افزود: در این بازه زمانی تعداد ۲۵۹ فقره پروانه بهره‌برداری صادر و با رشد ۱۳۰۰ درصدی، شاهد سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریالی با اشتغال ۳۳۱۴ نفر هستیم که بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش مربوط به پالایشگاه شازند است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره و پیش‌بینی اشتغال ایجاد شده طی ۱۰ ماهه نخست امسال مربوط به شهرستان زرندیه است و از لحاظ تعدد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری به ترتیب در شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه بیشترین افزایش رقم خورده است که بیشترین میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز در بخش صنعت شهرستان ساوه به ثبت رسیده است.

وی در خصوص طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز گفت: در میزان طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بیشترین تعداد مربوط به شهرستان اراک و بیشترین اشتغال در این مورد مربوط به  شهرستان ساوه است.

جعفری کرهرودی بیان کرد: استان مرکزی با راه‌اندازی ۷۲ واحد صنعتی راکد داخل شهرک‌های صنعتی توانسته گامی مهم در اقتصاد و اشتغال پایدار در سال جهش تولید بردارد و این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت. البته با هدفگذاری وزارت صمت برای استان مرکزی، راه‌اندازی ۵۰ واحد راکد در دستور کار قرار گرفته بود که خوشبختانه از این هدفگذاری پیش‌بینی شده جلوتر عمل شده است.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: