bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
همزمان با دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی ۲ نیروگاه خورشیدی و طرح نصب و راه اندازی کمربند فیبر نوری بین پست ها و ایستگاه‌های فوق توزیع برق با سرمایه گذاری شرکت برق منطقه ای استان فارس و با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار فارس و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

صبح سه‌شنبه ۲۱ بهمن و در قالب پویش الف - ب آبادانی ایران، ۲ طرح نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های داراب و سروستان و طرح نصب و راه اندازی کمربند فیبرنوری بین پستها و ایستگاههای فوق توزیع برق استان فارس با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریالی، با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار و مسئولان صنعت برق استان فارس افتتاح شد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای استان فارس در این خصوص به خبرنگاران گفت: اجرای طرح تکمیل کمربند فیبر نوری بین پست ها و ایستگاه‌های فوق توزیع برق در استان فارس یک کار ماندگار و اساسی برای تثبیت و پایداری تامین و انتقال برق است، برای احداث طرح های تکمیل کمربند فیبر نوری بین ایستگاه‌ها و پست های تامین و انتقال برق در استان فارس در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است .

مجید عزیزیان ادامه داد: این اعتبارات در سالهای آتی نیز پیش بینی خواهد شد تا با اجرای کمربند فیبر نوری بین ایستگاه‌ها و پست های تامین و انتقال برق در استان فارس نیازهای اصلی این طرح تامین گردد ، پیش بینی شده است در سال ۱۴۰۰ با دوبرابر شدن این اعتبارات ۲۴۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یابد . 

به گفته وی، شرکت برق منطقه ای استان فارس از جمله معدود شرکت هایی است که اجرای طرح کمربند فیبر نوری بین ایستگاه‌ها و پست های تامین و انتقال برق در استان فارس را به صورت یک طرح مستقل اجرا می کند، با توجه به گستردگی شبکه و طول آن میطلبد این طرح به صورت تخصصی اجرا شود.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای استان فارس خاطر نشان کرد: ما از حمایت های مدیر عامل شرکت و مسوولان استانی در اجرای این طرح برخوردار هستیم و امید است با تداوم این روند شاهد ثبت یک شاخص قابل توجه در ایجاد کمربند فیبر نوری بین ایستگاه‌ها و پست های تامین و انتقال برق در استان فارس باشیم.

مجری طرح کمربند فیبر نوری بین ایستگاه‌ها و پست های تامین و انتقال برق در استان فارس نیز با بیان مشخصات فنی این طرح گفت: استان فارس چهار کمربند بزرگ فیبر نوری دارد ، فازهای یک و دو این کمربند به گونه ای طراحی شده است که ارتباطات سریع بین ایستگاه‌ها را برقرار کند ، اکنون فازهای بعدی هم در حال طراحی است و مابقی ایستگاه‌ها را در کلان شهر شیراز و سایر شهرستان ها را پوشش می دهد تا درصد رویت پذیری شبکه های تامین و انتقال برق افزایش یابد.

سوخک با بیان اینکه این درصد اکنون بالای ۹۹ درصد است و با اجرای فازهای بعدی درصد رویت پذیری و قابلیت اطمینان پذیری به ۱۰۰ درصد نزدیک می شود، اضافه کرد: این شبکه از جوانب مختلف تغذیه می شود و به صورت کمربند ایستگاه‌های شیراز و سایر شهرها را پوشش می دهد ، ارتباط بین ایستگاه‌ها در این طرح اگر از یک سمت قطع گردد به علت حوادث یا هر اتفاق دیگری ، طرح به گونه ای طراحی شده که ایستگاه‌ها و پست های برق بتوانند رویت پذیری داشته باشند و ارتباط آن برای دیسپاچینگ و سایر واحد های مدیریت شبکه قابل دسترسی باشد.

او با بیان اینکه افزایش ایمنی از اهداف اجرای طرح کمربند فیبر نوری بین ایستگاه‌ها و پست های تامین و انتقال برق در استان فارس است، افزود: با تکمیل این طرح واحد های دیسپاچینگ ، حفاظت و کنترل و همچنین همه واحد های مدیریت تامین و انتقال برق می توانند به پایش مستمر شبکه بپردازند ، این کار به صورت متمرکز انجام می شود ، هر گونه اختلال و اشکال در شبکه میتواند از راه دور پایش گردد.

به گزارش ایسنا، نیروگاه‌های خورشیدی یک مگاواتی افتتاح شده در لایزنگان داراب با مشارکت ساتبا و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و نیروگاه خورشیدی شهرک صنعتی سروستان به ظرفیت شش مگاوات با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: