bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تصمیماتی که در شورای عالی بورس اتخاذ می‌شود، متناسب با شرایط روز است و هر زمان که بازار نیاز به تغییر یا اصلاح داشته باشد این تغییر قطعا اعمال خواهد شد.
 

محمدعلی دهقان دهنوی ضمن تشریح آخرین تصمیمات شورای عالی بورس، اظهار کرد: یکی از تصمیمات در خصوص دامنه نوسان بود؛ بدین صورت که دامنه بالای سهام  به مثبت ۶ افزایش یافت و دامنه پایین، منفی ۲ تعیین شد.

وی افزود: تغییرات اعمال شده بازار پایه، صرفا در تابلو زرد  بود که از مثبت و منفی ۳ به مثبت ۳ و منفی ۲ تغییر کرد، همچنین درباره صندوق ها که این رقم منفی و مثبت ۱۰ بود به مثبت ۱۰ و منفی ۴ تنظیم شد؛  مابقی بازارها  نیز بر اساس روال قبلی ادامه فعالیت خواهند داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: تصمیمات دیگری هم اتخاذ شد که یکی از این تغییرات مربوط به حجم مبنا بود و اختیار آن  به سازمان بورس داده شد؛ بدین ترتیب که ناشران را ملزم به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کنیم . نهایتا اعتباری هم که مردم می توانند سهام بخرند به ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: این تصمیمات با توجه به شرایط موجود اتخاذ شده و بازار مکررا و لحظه ای رصد می شود ، لذا  هر جا که نیاز به اعمال تغییر باشد قطعا تغییرات انجام می شود، البته باید گفت هدف از تغییرات اخیر در دامنه نوسان، افزایش نقدشوندگی نبوده و ابزارهای دیگری برای این کار در نظر گرفته می شود.

 

سنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: