bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
معاون وزیر تعاون خبر داد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش‌های مختلف از جمله شیلات، ابتکاری در حال شکل گرفتن است که می‌تواند به شناسایی نقاط کلیدی صنعت شیلات کمک کند و منجر به توسعه این صنعت شود؛ بدیهی است که ابزارهای مربوطه مانند تسهیلات نیز در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد.

عیسی منصوری در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی توسعه و توان‌افزایی شیلات ایران که امروز (۲۱ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اینکه یک تصمیم به صورت مشترک بین دستگاه‌های مختلف برای توسعه گرفته می‌شود، یک گام رو به جلو برای توسعه منطقه است. در بحث اشتغال در کشور عنوان کردیم که فعالیت‌های دارای ارزش افزوده و دارای اشتغال به صورت همزمان که ظرفیت بالاتری دارند، از نظر ما در اولویت حمایت برای توسعه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بخش کشاورزی یکی از این رسته‌های در اولویت، پس از توافق با وزارت جهاد کشاورزی، شیلات عنوان شد. تمرکز در این بخش می‌تواند موفقیت سریع‌تر با راندمان بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه شیلات بر اساس محصولاتی که در مناطق مختلف وجود دارند، قطب‌ها شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از استان‌های پرظرفیت کشور است، ادامه داد: در بخش دام سبک، زراعت و دیگر بخش‌ها موفقیت‌های خوبی داشتیم و این بار مداخله مشترکی برای رفع مشکلات صنعت شیلات خواهیم داشت. خوشبختانه ظرفیت کمی و کیفی خوبی در حوزه صنعت شیلات در استان خوزستان وجود دارد که به این مرحله رسیده است.

منصوری تصریح کرد: در بخش‌های مختلف از جمله شیلات، ابتکاری در حال شکل گرفتن است که می‌تواند به شناسایی نقاط کلیدی صنعت شیلات کمک کند و منجر به توسعه این صنعت شود؛ بدیهی است که ابزارهای مربوطه مانند تسهیلات نیز در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد. بخشی از این منابع در اختیار وزارت کار است و بخشی نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرکز ملی توسعه و توان‌افزایی شیلات ایران با رویکرد ایجاد اشتغال بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان شیلات و استانداری خوزستان منعقد شد.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: