bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی از آغاز تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی خبر داد.

محمد اسلامی که شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن  وارد شهرستان طبس در خراسان جنوبی شد، در حاشیه افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان در جمع خبرنگاران گفت: بهره‌مندی مردم خراسان جنوبی از خط ریلی جزو اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در ادامه این مسیر راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - یونسی نیز در دستور کار است.

اسلامی اظهارکرد: پروژه احداث خط آهن چابهار - زاهدان با موافقت رهبر معظم انقلاب، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط چهار هزار نیروی کار در ۲ شیفت، به سرعت در حال اجراست و اجرای ادامه این مسیر شامل زاهدان - زابل - بیرجند - یونسی نیز در دستور کار قرار دارد و جزو پروژه‌های اولویت‌دار است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ابتدا براساس قرارداد منعقد شده با یک کشور خارجی، قرار بود هزینه پروژه از محل فاینانس خارجی تامین شود اما پس از خروج آمریکا از برجام و تهدید کشورهای طرف قرارداد از سوی آمریکا، این کشورها ناچار به لغو همکاری با ایران شدند و حدود ۱۰ پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به همین مشکل دچار شد.

وی ادامه داد: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به خط ریلی، از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی به‌زودی آغاز می‌شود و تاکنون تمامی گام‌های اساسی اولیه و توافقات مقدماتی انجام شده است.

اسلامی با اشاره به پروژه‌های دوبانده‌سازی راه‌های خراسان جنوبی، گفت: راه‌های اصلی و شریانی خراسان جنوبی با توجه به افزایش ترافیک، ظرفیت بیشتری را طلب می‌کند که به همین دلیل تبدیل این راه‌ها به بزرگراه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

مهر ماه سال گذشته قطعه ۱۶ راه‌آهن شرق کشور از بیرجند به یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و به مبلغ قرارداد ۹۰ میلیارد تومان همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: