bazarnews

کد خبر: ۸۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
محققان کشور موفق شدند با ضایعات میوه محصولات آرایشی بهداشتی را به تولید برسانند.
 

مختار یوسفیان مدیرعامل شرکت یک خلاق گفت: این مجموعه با تحقیقات بر روی ضایعات و دورریز میوه‌ها و ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه در این حوزه، موفق شد تا محصولات تأیید شده با کیفیتی در این زمینه تولید کند. یکی از مواد اولیه مورد استفاده در این مجموعه، هسته آلبالو است.

مدیرعامل شرکت افزود: هسته آلبالو پیش از این به عنوان ضایعات دور ریخته می‌شد. این دور ریز در حال حاضر با استفاده از فناوری، به ماده اولیه محصولات متعددی تبدیل شده است. در این شرکت چند محصول مختلف از هسته آلبالو تهیه می‌شود. یکی از این محصولات، نوعی مام زیربغل است که برای رفع کبودی‌های بدن از آن استفاده می‌شود.

یوسفیان ادامه داد: یک محصول دیگر نیز، برای رفع لک‌های صورت و لایه‌برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این ماده معجزه‌آسا، یک کرم با کیفیت تولید شده است که علاوه بر ایجاد شفافیت در پوست، در درمان زخم‌های قدیمی نیز کاربرد دارد. یک نوع صابون ۱۰۰ درصد طبیعی نیز، از هسته آلبالو تولید می‌شود. تمام این محصولات موفق شده‌اند تا تاییدیه‌های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ کنند.

وی، با اشاره به ارزآوری بالای این محصولات گفت: این شرکت همچنین یک روغن ویژه مفاصل نیز تولید می‌کند که از توان جذب بالای برخوردار است و برای تسکین درد در این ناحیه به کار می‌رود. در حال حاضر محصول مشابه خارجی در ایران با قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، در حالی که محصول ما با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان به مصرف‌کننده ارائه می‌شود.

وی ضمن آنکه نوآوری را یک محور اساسی در فعالیت‌های این مجموعه خواند، بیان کرد: یک گروه از متخصصان جوان و باانگیزه در این مجموعه جمع شده‌اند و مواد دورریز و کم اهمیت مانند ضایعات و هسته میوه را به محصولات ارزشمند صادراتی تبدیل می‌کنند.

 

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: