bazarnews

کد خبر: ۸۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
۹ پروژه بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت و اشتغال زایی ۱۷۱۳ نفر و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۵۵ میلیارد تومان امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و در قالب هفدهمین پویش «ره سلامت» افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی در دولت تدبیر و امید و به خصوص در سال اخیر و با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد و در تازه‌ترین افتتاحیه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی، ساعت ۱۰ صبح امروز (پنجشنبه) ۹ پروژه بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت افتتاح می‌شود.

این مراسم در قالب هفدهمین آیین افتتاحیه پروژه‌های بهداشتی و درمانی با عنوان پویش «ره سلامت» برگزار می‌شود.

افتتاح بیمارستان باغملک

بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی باغملک به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با اعتبار ۲۵۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این بیمارستان با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۴۰ تخت خواب شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و تصویربرداری است و همچنین موجب اشتغال زایی ۱۶۴ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان شهر قدس

بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهر قدس به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کل کشور نیز با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این بیمارستان با زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع و تعداد ۱۶۰ تخت خواب شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، بلوک زایمان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و تصویربرداری است و همچنین منجر به اشتغال زایی ۴۲۰ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی شهدای هسته‌ای بوشهر

بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با ظرفیت ۱۱۰ تخت بیمارستانی و کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان انرژی اتمی و همچنین با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی با زیربنای ۸۲۰۰ مترمربع و اشتغال زایی ۳۳۰ نفر با مشارکت سازمان انرژی اتمی ساخته شده و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، سی تی اسکن، آزمایشگاه و تصویربرداری است.

افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی شهید سلیمانی در تویسرکان

بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تویسرکان نیز به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان و اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی با زیربنای ۱۶ هزار و ۹۳۴ مترمربع شامل بخش‌های بستری، جراحی، مراقبت‌های ویژه، بلوک زایمان، اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری است و همچنین منجر به اشتغال زایی ۲۷۷ نفر می‌شود.

افتتاح مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد

مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بجنورد به کارفرمایی بنیاد امور بیماری‌های خاص و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این مرکز دارای بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‌های تخصصی با زیربنای ۳۶۳۰ مترمربع است و برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

افتتاح مرکز درمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر بابک

مرکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر بابک در استان کرمان نیز به کارفرمایی بنیاد امور بیماری‌های خاص و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این مرکز درمانی تخصصی دارای بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‌های تخصصی با زیربنای ۳۱۵۰ مترمربع است. این مرکز منجر به اشتغال زایی ۴۰ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان زنان در اسفراین

بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اسفراین در استان خراسان شمالی به کارفرمایی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اسفراین با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

این بیمارستان ۶۸ تخت خوابی بوده و دارای بخش‌های زنان، نوزادان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و اتاق عمل است. زیربنای این بیمارستان ۳۰۸۰ مترمربع است و منجر به اشتغال زایی ۹۲ نفر می‌شود.

توسعه بیمارستان بوعلی ساری

همچنین در این مراسم، طرح توسعه ۱۲۰ تخت خوابی بیمارستان بوعلی ساری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود.

این بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی با زیربنای ۷۵۰۰ مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، بستری، جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل است و همچنین برای ۲۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل

طرح توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل نیز در این مراسم افتتاح می‌شود که این طرح اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان داشته است.

این بیمارستان ۷۰ تخت خوابی با زیربنای چهار هزار مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، بخش بستری اورژانس، بخش‌های بستری داخلی، سی تی اسکن و تصویربرداری است و برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، این پروژه‌های بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت که با سرمایه گذاری ۱۳۵۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند، منجر به اشتغال‌زایی ۱۷۱۳ نفر خواهند شد.

پروژه‌های افتتاح شده در پویش ره سلامت تاکنون

در طول سال جاری، پروژه‌های دیگری در قالب پویش «ره سلامت» در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شده است.

اولین افتتاحیه در تاریخ ۴ شهریور بود که با افتتاح ۱۶۴ پروژه به یاد ۱۶۴ شهید مدافع سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

دومین آیین افتتاحیه نیز مربوط به خدمات دوراپزشکی (تله مدیسین) در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب بود که در تاریخ ۱۱ شهریور انجام شد.

سومین افتتاحیه مربوط به ۵۳ پروژه بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۱۸ شهریور انجام شد.

چهارمین افتتاحیه در تاریخ ۲۷ شهریورماه انجام شد. این افتتاحیه مربوط به هشت پروژه بزرگ بیمارستانی بود و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و وزیر بهداشت برگزار شد.

پنجمین آیین افتتاحیه مربوط به ۲۳ پروژه در سه استان خوزستان، کرمانشاه و لرستان بود که در تاریخ اول مهر ماه و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

ششمین آیین افتتاحیه مربوط به ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت در ۹ دانشگاه علوم پزشکی بود که در سوم مهر با حضور وزیر بهداشت انجام شد.

هفتمین آیین افتتاحیه مربوط به بیمارستان دکتر شریعتی بندرعباس در پنجم مهر بود که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

هشتمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۳۱۳ پروژه روستایی و عشایری بود که در ۱۴ مهر با دستور رییس جمهوری و وزیر بهداشت در تهران و حضور علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در شهرستان پاسارگاد انجام شد.

نهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۶۶ پروژه در استان کرمانشاه بود که با حضور وزیر بهداشت در تاریخ ۲۰ آبان انجام شد.

دهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به سه بیمارستان بزرگ کشور در مشهد مقدس، قم و زرند کرمان با ظرفیت ۷۸۱ تخت خواب بود که با اعتباری بالغ بر ۵۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده و در تاریخ ۲۲ آبان افتتاح شد.

یازدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۶۴ پروژه حوزه سلامت استان خراسان جنوبی بود که  با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده و با بهره برداری از این پروژه‌ها، ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای فیزیکی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه شد. این آیین افتتاحیه در تاریخ ۲۳ آذر برگزار شد.

دوازدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به رونمایی همزمان از ۹ طرح پژوهشی حوزه سلامت بود. این طرح‌های پژوهشی شامل طرح تولید داروی توسیلیزوماب، دستگاه سونوگرافی، تولید داروی رمدسیویر، ماده موثره دارویی دولوکستین، رزین‌های کروناتوگرافی، دستگاه لاپاراسکوپی، لوله‌های خون‌گیری بدون خلا و سانتریفیوژهای رومیزی، الکتروکاردیوگراف ۱۲ و سواب‌های نمونه برداری و انتقال نمونه بود. این طرح‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی البرز، کرمانشاه، تبریز، شیراز، اصفهان، شهرکرد و ساوه در تاریخ ۲۵ آذر رونمایی شدند.

سیزدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به راه اندازی بخش جدید اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری همزمان با روز پرستار بود که در تاریخ ۳۰ آذر برگزار شد.

چهاردهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به افتتاح ۲۳ پروژه حوزه سلامت استان هرمزگان و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان بود که در تاریخ ۲ بهمن برگزار شد.

پانزدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۲۸ پروژه حوزه سلامت شرق استان کرمان در بم بود. برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها که با افتتاح آنها ۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای فیزیکی به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بم افزوده شد، حدود ۳۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. این مراسم در تاریخ ۱۲ بهمن برگزار شد.

شانزدهمین آیین مربوط به پویش «ره سلامت» نیز در روز ۲۱ بهمن برگزار شد. در این مراسم واکسیناسیون کووید ۱۹ به طور رسمی در کشور با تزریق به کادر درمان شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

این مراسم با حضور وزیر بهداشت در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) و حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار و فرزند وزیر بهداشت به عنوان اولین نفر در کشور واکسن «اسپوتنیک وی» را تزریق کرد.

ایرنا/

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: