bazarnews

کد خبر: ۸۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حکم بازنشستگی ۴۲ نفر از اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اردبیل اعطا شد.

رضا عبداللهی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعطای ۴۲ حکم بازنشستگی به اعضای این صندوق خبر داد و گفت: بمناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت نمادین ۴۲ نفر از روستاییان استان اردبیل که واجد شرایط بودند، با دریافت حکم به بازنشستگی نائل آمدند.

وی با بیان اینکه این تعداد از بازنشستگان از روستاهای حصار، اوریق، بیله‌درق، چنذاب، جیاوان، حفظ‌آباد، شبلو، پیراقوم، خلیل‌آباد، هل‌آباد، آقاباقر، رضی‌آباد و کمی‌آباد اردبیل بودند، اظهارکرد: امیدواریم در کنار ایجاد رفاه در روستاها و فراهم کردن زیرساخت‌های مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شاهد استقبال جامعه روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار از این فرصت استثنایی دولت در کشور و استان اردبیل باشیم.

عبداللهی همچنین با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نفر توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شده‌اند، افزود: ۱۲۱ هزار نفر سرپرست خانواده و حائز شرایط برای بیمه در استان اردبیل هستند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و این بزرگترین آسیب و نگرانی برای استان اردبیل است.

او با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی، صندوق اختیاری و مستلزم مشارکت مردم است، گفت: اگر مردم و واجدین شرایط اراده کنند ظرفیت و بستر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل آماده است که همه این ۱۲۱ هزار نفر تحت پوشش قراربگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل ادامه داد: دولت به عنوان کارفرما ۲ برابر حق بیمه را پرداخت می‌کند و حداقل بیمه ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان است و دولت در این خصوص هیچ محدودیتی برای پرداخت بیمه ندارد.

وی افزود: از مجموع ۶۰ هزار نفر عضو صندوق در استان اردبیل سه هزار و ۸۰۰ نفر مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می‌کنند که از این تعداد هم یک هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر فوتی و ۳۰۰ نفر هم از کارافتاده هستند.

وی با اشاره به شرایط عضویت در این صندوق گفت: حداقل سن برای بیمه ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است که همه اعضای خانواده می‌توانند به صورت مستقل خود را در صندوق بیمه کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: