bazarnews

کد خبر: ۸۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای حل کردن مشکل ورود برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی به کشور، مقرر شد تا مسافران تنها از آزمایشگاه‌های منتخب مورد تایید وزارت بهداشت نتیجه این آزمایش را برای انجام پروازها آن هم به صورت آنلاین ارائه دهند.

چندی پیش محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی نسبت به این مسئله که برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی اقدام به ورود به کشور کرده اند، دستور بررسی این مسئله را صادر کرد.

در این راستا مقرر شد تا بررسی این مسئله با جلسه مشترک بین سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

محمد حسن ذیبخش - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با ایسنا، درباره نتیجه این جلسه اظهار کرد: مقرر شد تعدادی از آزمایشگاه ها در کشورهای مختلف شناسایی و معرفی شوند و مسافران برای ورود به کشور تنها از طریق آن آزمایشگاه ها تست سی پی آر خود را انجام دهند تا دیگر این مشکل به وجود نیاید.

وی افزود: برای پیشگیری از ارائه تست جعلی PCR در جلسه به این نتیچه رسیدیم که پس از انجام تست توسط مسافر نتیجه آن در سه نسخه به صورت آنلاین ارسال شود که این یکی از آن‌ها برای مسافر یک نسخه برای شرکت‌های هواپیمایی و نسخه دیگر برای دفاتر وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف ارسال خواهد شد.

ذیبخش تاکید کرد: متولی اصلی اجرای این طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تقریبا مشابه آن در برخی از کشورها اجرا شده و موفقیت آمیز بوده است. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی نیز موظف شدند با وزارت بهداشت در این زمینه همکاری کنند و آزمایشگاه های منتخب مورد تایید را در کشورهای مختلف به زودی معرفی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این برخی از مسافران نتیجه  تست PCR خود را از طریق فتوشاپ تغییر می دادند و با ارائه آزمایش جعلی اقدام به ورود به ایران می کردند. اما با اجرای این طرح جلوی چنین تخلفاتی گرفته خواهد شد.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: