bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌ها برای بیش از ۱۲هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده‌اند.

 سیدجلیل حسینی، معاون امور تعاون اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در استان قزوین بالغ بر ۳هزار و۵۲۱تعاونی ثبت شده که ازاین تعداد ۸۲۶تعاونی فعال و ۲هزار و ۴۳۶راکد هستند و ۲۵۹تعاونی هم منحل شده اند.

او افزود: تعاونی ها در بخش تولید، توزیع و خدمات فعالیت می کنند و بیشترین تعداد تعاونی با ۴۷۳واحد در بخش تولید و ۲۰۷تعاونی در حوزه خدمات و ۱۴۶تعاونی هم در بخش توزیع، مشغول فعالیت هستند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در تعاونی های استان، ۸۵۹هزار و ۳۷۹نفر عضو داریم که از این تعداد ۵۸۵ هزار نفر آقایان و ۲۷۴هزار نفر هم بانوان هستند.

حسینی گفت: تعاونی های استان با اشتغالزایی برای ۱۲هزار و ۹۲۰نفر فعالیت اقتصادی دارند.

او ادامه داد: برای رشد اقتصادی توام با عدالت بهترین مدل اقتصادی، توسعه تعاونی ها به دلیل مردم محور بودن هستند.

به گفته معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ تعاونی ها در مسیر تولید و توزیع ثروت و ایجاد اشتغال، منجر به توسعه پایدار منطقه ای در استان می شوند و با ایجاد اشتغال پایدار و آن هم در بستر عدالت می توانند در توسعه رشد اقتصادی استان موثر باشند.

حسینی با اشاره به شاخص های اقتصاد مقاومتی گفت: تعاون می تواند محور برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد چرا که تعاونی ها در جمع آوری سرمایه های خرد و تشکیل سرمایه های بزرگ و توانمند سازی افراد جامعه بویژه اقشار متوسط و کم درآمد نقش ایفا کند.

او همچنین گفت: تعاونی ها، کالا و خدمات را بدون واسطه و با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار اعضا خود در تعاونی های مصرف قرار می دهند.

 معاون امورتعاون، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد:  بخش اعظم تعاونی های ما تولیدی و کشاورزی هستند و ما با وجود  ۲۸۴تعاونی مطرح دراین حوزه در ۱۰ماهه امسال ۵میلیون دلار صادرات داشته ایم.

حسینی گفت: حوزه حمل ونقل هم با ۴۳تعاونی فعال و با تعداد اعضای زیاد، اشتغالزایی بالایی در استان دارد.

او ادامه داد: در حوزه مصرف نیز، سه شبکه تعاونی مصرف فرهنگیان، کارکنان دولت و کارگران را داریم که تاکنون در تهیه و توزیع کالا و خدمات با قیمت ارزان و بدون واسطه بسیار ایفای نقش کرده اند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حوزه مسکن با ۸۶تعاونی فعال، ۱۸هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی های مسکن مهر و تسهیلات مهر ساخته و تحویل اعضا شده است.

حسینی با اشاره به مشکلات این تعاونی ها گفت: بخشی از اقشار کم درآمد امکان خانه دار شدن ندارند و تعاونی های مسکن می توانند با رفع برخی از این مشکلات،  خانه دار شدن را میسر کنند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به تعاونی های راکد و غیرفعال اشاره و بیان کرد: در کمیته تعیین وضعیت برای شناسایی این تعاونی ها اقدام و برای احیا و ادامه فعالیت آن ها تلاش و می کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: