bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۹۳ واحد صنعتی جدید در استان خبر داد و گفت: در این واحدها یک هزار و ۹۷۲ نفر مشغول به کار شده‌اند.

«حمیدرضا متین» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها در سالجاری به چرخه تولید وارد شده و نقش ویژه‌ای در رونق اقتصادی و اشتغال استان دارند. 

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان برای این واحدها سرمایه‌گذاری شده است که بخش اعظمی توسط صاحبان صنایع و بخشی هم از محل پرداخت تسهیلات بانکی تامین شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بیشتر این واحدها در شهرستان های همدان و بهار راه‌اندازی شده است افزود: بیشترین صنایع تازه تاسیس در زمینه محصولات کانی غیرفلزی، ابزار پزشکی، اپتیکی و دقیق و کمترین ها در حوزه بازیافت هستند.

به گفته او صدور جواز تاسیس نخستین مرحله استقرار واحدهای صنعتی است و پس از آن مجریان باید به دنبال ساخت و ساز و تهیه و نصب ماشین‌آلات باشند و سپس پروانه بهره‌برداری برای آنها صادر می‌شود.  

متین با بیان اینکه فرآیند ساخت و ساز و راه اندازی خط تولید دست‌کم یک سال طول می کشد تصریح کرد: در این مراحل مجریان طرحها را تنها نگذاشته و تا رسیدن به بهره‌برداری آنها را مشاوره و پشتیبانی می‌کنیم.

وی یادآوری کرد: تا پایان دی ماه امسال یک هزار و ۳۰۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان در استان همدان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: رشد صنعتی همدان در طول عمر انقلاب بی‌سابقه بوده و به جرات می‌توانیم اعا کنیم فراتر از اهداف تعیین شده در سال جهش تولید گام برداشته‌ایم.

یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: