bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه گفت: حوزه قضایی باید با تعامل و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی از بنگاه‌های تولیدی در شرایط موجود حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشد که این مهم به عنوان یک اولویت در سند تحول قضایی دیده شده است.

محمدحسین فروزان‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حمایت از تولید در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد تا تمامی واحدهای تولیدی بتوانند در شرایط فعلی به فعالیت خود ادامه دهند. در یکی از موارد مورد توجه سند تحول نیز تاکید بر این است که مسئولین قوه قضائیه با حضور موثر در واحدها پیش از ایجاد مشکل، پیشگیری از بروز مشکل را مدنظر داشته باشند، همانگونه که در استان مرکزی نیز با توجه به حمایت های صورت گرفته میزان تجمعات کارگری نسبت به سنوات گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: جدول ۱۶ و ۱۷ قانون برنامه ششم، به طور مشخص برای استانداردسازی فضاهای فیزیکی قوه قضائیه، افزودن بیش از دو میلیون مترمربع فضای فیزیکی جدید به فضاهای فیزیکی موجود را مشخص کرده بود که متاسفانه به سبب عدم تامین مالی از سوی دولت، این هدف محقق نشد.

فروزان‌مهر ادامه داد: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، این مهم نیز بررسی می‌شود تا سهم قابل توجهی از منابع بودجه‌ای برای حل مشکلات جاری و ایجاد ظرفیت های فیزیکی قوه قضائیه دریافت شود.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه با بیان اینکه اکثر ساختمان‌ها کهنه و قدیمی بوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند، اظهار کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ که نخستین سال برنامه هفتم است، بتوان این منابع را در اختیار گرفت.

فروزان‌مهر اضافه کرد: در تمامی نقاط کشور مجموعه دادگستری دارای ساختمان است، اما ساختمان‌ها عمدتا استیجاری بوده و فضای ملکی موجود، اندک است ولی با تحقق اهداف یاد شده می‌توان این مشکل را رفع کرد.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: