bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از آغاز به کار واحد تولید کننده پارچه در زنجان خبر داد و گفت: این واحد با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریال و با ظرفیت تولید 50 میلیون متر مربع پارچه جین، زمینه اشتغال 600 نفر را در استان فراهم کرده است.

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد صنایع استان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اظهار کرد: بیشترین واحدهای نساجی استان زنجان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی به عنوان یک صنعت مادر، نقش بسیار مهم و اساسی در اقتصاد دارد، اضافه کرد: در زمان‌های گذشته نیز صنعت نساجی از قدیمی‌ترین صنایع بشری بوده، از همین رو نقش مهمی در اقتصاد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سرجین بافت، نیک ریس، تولید پارچه ماد بافت، پارچه‌های کتانی مهریس، فرش سهند، نخ تایر، جوراب نانو مهیار و شرکت تولیدی نخ ابریشمی نخپر یکی از بزرگترین از صنایع بزرگ نساجی استان زنجان هستند.

وی افزود: در استان زنجان ۸۰ واحد نساجی تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت می‌کنند و ۳۰ درصد اشتغال استان در بحث صنعت نساجی است.

فغفوری با اشاره به افتتاح شرکت اطلس جین بافت از گروه صنعتی نخپر افزود: این شرکت در زمینی به مساحت 110 هزار مترمربع و زیر بنای 70 هزار متر مربع راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: این شرکت با استفاده از مدرن‌ترین سازه‌ها و ماشین‌آلات آماده تولید پارچه و پوشاک جین و کتان در شهر صائین‌قلعه است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در حال حاضر بزرگترین مجموعه بافندگی زیر یک سقف در ایران و جزو چند کارخانه بزرگ در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود، اضافه کرد: تولید انواع پارچه‌هایی با عرض بالای جین و کتان در طرح‌های مختلف در این واحد وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: این واحد با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی و با ظرفیت 50 میلیون متر مربع پارچه جین، زمینه اشتغال 600 نفری را در استان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری شده پس از نصب همه ماشین‌های بافندگی، این واحد به عنوان بزرگترین تولید کننده پارچه جین و کتان در خاورمیانه مطرح شود.

برچسب ها: فغفوری ، استان زنجان ، جین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: