bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
فرماندار ریگان گفت: روستای دو رود در منطقه کوهشاه شهرستان ریگان قرار دارد ،مردمان این روستا با تدابیر‌ی که داشته اند توانسته اند از دو رودخانه اطراف خود بیشترین بهره را برای عمران و آبادانی ببرند.

وجود دو رودخانه در اطراف روستایی در شهرستان کویری ریگان ،مردمان این خطه را توانمند کرده است  و هر روز بر توانمندی این اهالی افزوده می شود ،روستایی که مردمانش از نعمت رودخانه در روستایشان بیشترین استفاده را کرده اند .

روستای دو رود، روستایی با ۴۸ خانوار است، اما همه در اینجا سخت مشغول به کارهستند تا بتوانند مایحتاج زندگی خود را تامین کنند، این روستا که در کنار روستای هدف گردشگری کوهشاه شهرستان ریگان قرار دارد توانسته است به بهترین روستا در شرق استان کرمان تبدیل شود.

این روستا در بین دو رود کوهشاه وانارک قرار دارد که در  فصل زمستان با اولین بارش‌ها رودخانه ها پر آب می شوند و راه ارتباطی این روستا با مرکز شهر به زیر آب می رود.

اما چرا این منطقه معروف است زیرا مردم این روستا از لابه لای سنگ‌ها آب را هدایت کرده وبا تلاشی مضاعف بهترین محصولات را کشت می کنند به گونه ای که در تولید برخی محصولات کشاورزی نمونه هستند ،وجود درختان کسور ،بنه ،مورد وبادام کوهی در این منطقه باعث درآمد زایی از گیاهان دارویی برای اهالی روستا شده است.

اما مردمان این خطه آستین همت را بالا زده و با کشت دیگر محصولات توانسته اند این منطقه را به یک الگو در زمینه اشتغال زایی تبدیل کنند.

کشت جو ،گندم ،لوبیا ،گوجه، بادمجان وکدو در باغچه‌های روستا امید زندگی  را دو چندان کرده است.

 

برداشت بنه در آمد خوبی دارد

مظفر پایداری،رئیس شورای اسلامی روستای دو رود گفت:روستای دو رود در بین دو رود قرار گرفته، اما اهالی این روستا توانسته اند در سخت‌ترین شرایط بهترین زندگی را برای خود فراهم کنند.

مظفر پایداری تصریح کرد: در سال گذشته اهالی این منطقه برداشت بنه را در سطح وسیعی انجام دادند که درآمد  خوبی برای اهالی منطقه داشت.

او تصریح کرد: اهالی دو رود ضمن تولید محصولات کشاورزی علاوه برمصرف داخلی روستا مابقی محصول خود را به فروش می‌رسانند.

محمد جرجندی یکی از اهالی روستای دو رود اظهار کرد:در این روستا ما از آب رودخانه به بهترین شکل ممکن استفاده می کنیم.

او بیان کرد:به جز دامداری در این روستا، ما کشت محصولات کشاورزی را در باغچه‌ها انجام می دهیم که در این زمینه به تولیدات چشمگیری دست یافته ایم.

 

رضا پریدار یکی از اهالی روستای دو رود گفت:مردم روستای دو رود مشکلات مالی زیادی دارند اما مهاجرت نکرده اند،سختی‌ها وخروش رودخانه‌های اطراف روستا مانع فعالیت‌های ما نشده است وما از این سختی‌ها توانسته ایم به موفقیت هایی دست یابیم.

محمد پایداری یکی از اهالی روستای دو رود عنوان کرد: تنها روستایی که در مناطق کوهستانی اهالی آن به جایی مهاجرت نکرده اند روستای دو رود در منطقه کوهشاه است.

او ابراز کرد، در این روستا زن ومرد، پیر وجوان سخت مشغول کار هستند و تنها زمانی که کار وتلاش از ما سلب می شود در فصل زمستان است.

این شهروند دو رودی ابراز کرد: خیلی خوشحال هستیم که در این روستا زندگی می کنم وخدا را شاکرم که نعمت‌های فراوانی  به ما ارزانی کرده است.

 

فرماندار ریگان گفت: روستای دو رود در منطقه کوهشاه شهرستان ریگان قرار دارد ،مردمان این روستا با تدابیر‌ی که داشته اند توانسته اند از دو رودخانه اطراف خود بیشترین بهره را برای عمران و آبادانی ببرند.

او افزود: با تمام سختی‌ها ومشکلاتی که در این روستا وجود داشت وطی بازدید از این روستا برق روستا تامین ودهیاری برای این روستا راه اندازی شده است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: آب آشامیدنی این روستا در قالب طرح‌های عشایری راه اندازی واهالی روستا نیز از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

باقری تصریح کرد: در این روستا خانه بهداشت، فرستنده دیجیتال وپوشش تلفن همراه در دستور کار قرار دارد.

او ابراز کرد:یکی از مشکلاتی که اهالی این روستا با آن مواجه هستند مشکل راه ارتباطی است که با استقرار ماشین آلات عشایری در این منطقه راه ارتباطی این روستا برطرف خواهد شد.

فرماندار ریگان ابراز کرد:در این روستا درختان و گیاهان دارویی از جمله بنه کوهی، کسور ،درمنه وکلپوره رشد کرده است که اهالی از این درختان استفاده بهینه واقدام به درآمد زایی کرده اند.

فرماندار ریگان تاکید کرد :نشاط وشادابی در روحیه اهالی این روستا به چشم می‌خورد .

مردم روستای دو رود ریگان بسیار قانع هستند مردمی که در اوج محرومیت خودشان برای ایجاد اشتغال تلاش کرده اند و به جای مهاجرت آستین همت را بالا زده اند و درآمد زایی کرده اند کاش نگاه به مردم مناطق محروم بیشتر شود گاهی دادن یک زمین کشاورزی به یک جوان می تواند به او توانی برای ساختن زندگی بدهد باید جوانان و مردم مناطق محروم را بیشتر حمایت کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: