bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: این گلخانه در مساحت سه هزار متر مربع با سرمایه گذاری شخصی ۱۱ میلیارد ریال و تسهیلات چهار میلیارد ریالی با اشتغالزایی برای چهار نفر به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه ساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای یکی از مهمترین رویکرد‌ها در جهاد کشاورزی است، افزود : تولید سالیانه ۹۸ تن محصولات گلخانه‌ای از جمله سبزی و صیفی جات برای این گلخانه پیش بینی شده است.

حجی این نوع گلخانه را از نسل گلخانه‌های نسل چهارم خواند و تصریح کرد: ارتفاع این گلخانه ۶.۵ متر و پوشش دیواری آن از جنس پلی کربنات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود درباره نحوه کشت هیدروپونیک گفت: در این نوع از کشت گیاه مواد غذایی را از خاک نمی‌گیرد بلکه ریز و درشت مغذی به صورت فرمول شده از طریق کود و آب در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه ریشه گیاه در بستری خنثی قرار دارد، گفت : آب و مواد غذایی به شکل مصنوعی به گیاه داده می‌شود و در این نوع از کشت تولید محصول تا سه برابر گلخانه‌های خاکی است.

حجی با بیان اینکه ریشه این گیاهان در بستری به طور کامل ایزوله شده قرار دارد، افزود: بسیاری از بیماری‌ها از طریق خاک به گیاه منتقل می‌شود در این روش گیاه ریشه در خاک ندارد و از ابتلا از بیماری مصون است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود : در مجتمع گلخانه‌ای روستای دهملا ۲۱ قطعه سه هزارمتری به سرمایه گذاران واگذار شده که تاکنون بیش از چهار هکتار از آن زیر کشت رفته است.

هم اکنون ۱۷ هکتار گلخانه در شهرستان شاهرود وجود دارد. شهرستان‌های میامی و شاهرود با داشتن حدود ۴۰ هزار هکتار زمین زیر کشت، هر ساله با تولید حدود ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی، سهم قابل توجهی از محصولات کشاورزی استان سمنان را تولید می‌کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: