bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کانادا کشوری در نیمه شمالی آمریکای شمالی است. قلمرو آن در عرض قاره گسترش یافته و در نتیجه در کنار اقیانوس آرام به سمت غرب و اقیانوس اطلس در شرق آن قرار دارد. از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب با آمریکا هم مرز است.

کانادا کشوری در نیمه شمالی آمریکای شمالی است. قلمرو آن در عرض قاره گسترش یافته و در نتیجه در کنار اقیانوس آرام به سمت غرب و اقیانوس اطلس در شرق آن قرار دارد. از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب با آمریکا هم مرز است. کانادا دومین کشور بزرگ در جهان می‌باشد. فرهنگ کانادا در درجه اول تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف اروپایی به ویژه فرهنگ انگلیسی و فرانسه قرار گرفته است. همچنین فرهنگ بومیان آن از کشورهای همسایه (آمریکا ) نیز تاثیر گرفته است. ارزش های اصلی کانادا عبارتند از انصاف، برابری، جامعیت و عدالت اجتماعی. این مسأله توسط رویکرد اداره این کشور که شامل مراقبت‌های بهداشتی عمومی، مالیات بیشتر برای توزیع ثروت و لغو مجازات اعدام مشهود است.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یک ویزای اقامت موقت کانادا است که به دارنده آن اجازه می‌دهد برای اهداف زیر به کانادا سفر داشته باشد :

*ویزای گردشگری یا تعطیلات در کانادا .

*دیدار خانواده .

ویزای توریستی کانادا به شما این امکان را می‌دهد که اجازه ورود به کشور را بخواهید. افسران گشت مرزی بر اساس مدارک و شرایط به شما اجازه ورود می‌دهند. اگر ویزای توریستی کانادا برای شما صادر شده باشد و افسران متوجه شوند که شما قصد مجرمانه‌ای ندارید، مجاز به ورود و شروع تعطیلات یا دیدار خانوادگی خود در کانادا هستید.

آیا باید برای ویزای توریستی درخواست داد؟

افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند به دلایل مختلف به کانادا بروند، زیرا این کشور بسیار توسعه یافته است. اما معمولا از خود می‌پرسند :آیا برای رفتن به کانادا نیار به ویزا دارم؟

اکثر مردم به ویزا کانادا نیاز دارند که به آنها اجازه ورود می‌دهد. اگرچه اتباع کشورهایی هستند که تنها به مجوز سفر الکترونیکی برای کانادا نیاز دارند، یا کاملا معاف هستند و بدون نیاز به ویزا می‌توانند آزادانه با گذرنامه‌های خود وارد کانادا شوند.

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در صورت نیاز به ویزا برای کانادا یا عدم وجود آن تاثیرگذار است. وقتی از خود می‌پرسید آیا برای ویزای کانادا نیاز به ویزا دارم، باید این موارد را درنظر بگیرید:

- با چه نوع سند مسافرتی سفر خواهید کرد (گذرنامه، سند شناسایی ملی،گواهینامه رانندگی و غیره).

-کشوری که آن سند سفر را صادر کرده است.

-نحوه سفر به کانادا (هوایی،دریایی یا زمینی).

از نظر سند سفر، بهتر است با گذرنامه به کانادا سفر کنید و بسته به کشوری که آن را صادر کرده است، می‌توانید در مورد نحوه سفر تصمیم بگیرید .

 

کدام کشورها به ویزای کانادا نیاز دارند؟

حدود (148) کشور برای ورود به کانادا نیاز به ویزا دارند. اتباع این کشورها باید بسته به دلیل تمایل خود به بازدید از کانادا به روند درخواست ویزا  بپردازند. می‌توانند انواع مختلفی از ویزا مانند ویزای توریستی، تحصیلی، کار یا حتی مهاجرت اقدام کنند. ایران نیز جز همین دسته از کشورها قرار دارد که برای ورود به کانادا نیازمند یکی از انواع ویزاهای ذکر شده است.

اتباع دیگر کشورها برای ورود به ویزا نیازمند نیستند، با این حال آن‌ها به مجوز سفر الکترونیکی (ETA) نیاز خواهند داشت. با توسعه تکنولوژی، کانادا این سیستم رابه صورت الکترونیکی ایجاد کرده است. این به این معنی است که متقاضیان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سیستم کنند و سیستم ارزیابی خواهد کرد که آیا آنها مجاز به رفتن به کانادا هستند یا خیر. اتباع این کشورها تنها در صورتی نیاز به مجوز سفر الکترونیکی دارند که اگر به صورت هوایی به کانادا سفرکنند در غیر این صورت سفر زمینی یادریایی به کانادا ملزم به استفاده (ETA) نیست بلکه با گذرنامه‌های خود می‌توانند به کانادا وارد شوند.

در نهایت، علاوه بر کشورهایی که به ویزا نیاز دارند و آن‌هایی که به مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارند، مواردی نیز وجود دارند که برخی افراد ممکن است به ویزا و مجوز نیازی نداشته باشند.

ویزای توریستی کانادا

گروه‌هایی که از ویزای کانادا معاف هستند

  • خارجیانی که از یک فرودگاه کانادایی ترانزیت می‌شوند و اجازه انتقال بدون روادید و یا بخشی از برنامه ترانزیت چین را دارند.
  • خدمه پرواز، بازرسان تصادفات یا بازرسان هوانوردی غیر نظامی که در حال حاضر درکانادا مشغول به کار هستند.
  • دیپلمات‌هایی که توسط دولت کانادا تایید شده اند.
  • شهروندان فرانسوی .
  • خارجیانی که در حال پرواز هستند باید یک توقف برنامه ریزی نشده در کانادا داشته باشند.

 

معیارهای اخذ ویزای توریستی کانادا چه هستند؟

برای واجد شرایط بودن ویزای توریستی کانادا، متقاضی باید برخی معیارها را بر آورده کند. این نیازمندی‌ها مشخص می‌کنند که آیا فرد مجاز به درخواست ویزا و اخذ آن است یا خیر.

شرایط درخواست ویزای اقامت موقت کانادا (ویزای توریستی):

 برای درخواست ویزای اقامت موقت (ویزای توریستی) کانادا باید بتوانید معیارهای زیر را برآورده کنید:

1.حداقل (18) سال سن داشته باشید تا به عنوان متقاضی اصلی ویزای توریستی درخواست دهید.

  1. پاسپورت معتبر دولتی با حداقل یک صفحه خالی داشته باشید.

3.ترجمه تمام مدارکی که به زبان دیگری به غیر از زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید.

4.اسناد دادگاه که ثابت می‌کند شما سابقه جنایی پاکی دارید.

5.مدارک و ترجمه‌ها دارای ثبت و امضا باشند.

6.پرکردن و امضای فرم درخواست ویزا توریستی کانادا به همراه دو قطعه عکس.

7.تمکن کافی برای پوشش اقامت خود در کانادا داشته باشید. برای هر فرد(12960)دلار کانادا است که نیازمند اثبات از طرف بانک شما می‌باشد.

8.اثبات اینکه اقامت شما در کانادا موقتی است و زمانی که بازدید شما تمام شد به کشور خود باز خواهید گشت. (ارائه برنامه سفر و بلیط هواپیمایی را که رزرو کرده اید.)

9.باید ثابت کنید که قصد ندارید در کانادا کار کنید یا تحصیل کنید.

10.دعوت نامه معتبر که بیان کند برای دیدن خانواده یا دوستانتان سفر می‌کنید.

11.وضعیت استخدام یا تحصیلی شما از طریق رزومه یا گواهی اشتغال به تحصیل و هم چنین یک نامه از جانب کارفرما که نشان می‌دهد که شما تعهدات قراردادی برای انجام این کار دارید و باید به کشور خود بازگردید.

12.اثبات اینکه اقامت شما در کانادا موقتی است و زمانی که بازدید شما پایان یابد

(مانند سند مالکیت خانه یا اجاره و غیره) به کشور خود باز خواهید گشت.

بااین حال بسته به نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید، ممکن است مجبور به پیروی از معیارهای اضافه تری باشید .

 

چگونه درخواست ویزای توریستی کانادا بدهیم؟

برای شروع درخواست ویزای توریستی کانادا، فرم‌های متعدد و مراحلی وجود دارند که شما به عنوان متقاضی باید از آن عبور کنید. مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا بصورت زیر است :

1.تایید صلاحیت خود را برای ویزای توریستی کانادا.

2.مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا را تکمیل کنید.

3.ارسال فرم درخواست ویزای توریستی کانادا.

4.ارسال گذرنامه برای مهر شدن به سفارت

5.منتظر پردازش و پاسخ به در خواست‌های دیگر از سمت سفارت باشید.

هزینه تقاضا نامه برای هر فرد برای ویزای توریستی کانادا (100) دلار است. اگر شما هم مجبور به ارائه بیومتریک هستید، این کار برای شما (85)دلار دیگر هزینه خواهد داشت. بنابراین هزینه کل درخواست برای این ویزا،185 دلار است.

 

زمان صدور ویزا کانادا چند وقت خواهد بود؟

زمان صدور ویزای توریستی کانادا از (8) تا (40)روز متغیر است. با این حال، زمان صدور بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

با ویزای توریستی کانادا، شما اجازه دارید به مدت کمتر از (6) ماه در کانادا اقامت داشته باشید. بنابراین بعد از 6 ماه شما باید به کشور خود برگردید، مدتی بمانید و سپس می‌توانید دوباره به مدت 6 ماه به کانادا برگردید.

آیا می توانید وابستگان خود را با ویزای توریستی به کانادا آورید ؟

وابستگان شما، مانند همسرتان و کودکان کوچک می‌توانند با شما با ویزای توریستی به کانادا بیایند. در این صورت باید درخواست ویزا به صورت خانواده داشته باشید و همه باید هزینه ویزای کانادا را به صورت جداگانه بدهند.

ویزای توریستی کانادا

روند تمدید اقامت در کانادا در طی شیوع ویروس کرونا

شما چه دانشجو یا توریست و یا حتی در کانادا مشغول به کار باشید، بسیار مهم است که اقامت خود را به شیوه صحیح تمدید کنید.

با توجه ممنوعیت سفر، بسته شدن مرزها و محدودیت‌های اعمال شده در مقابل ویروس کرونا (COVID-19)، ممکن است این فرایند کمی پیچیده تر از حد معمول باشد.

تمدید ویزای تحصیلی: برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا، دانشجویان باید توضیح دهند که چرا برای ادامه تحصیل در کانادا مجوز جدید لازم است. این تمدید باید متناسب با برنامه تحصیلی دانشجو باشد.

تمدید مجوز کار: تمدید ویزای کار به طور کلی مشکل سازترین است. زیرا به ارزیابی بازار کار نیاز دارد. هنگام درخواست تمدید، باید اثر اتباع خارجی بر روی نیرو کار و بازار کار کانادا ارزیابی شود.

تمدید ویزای توریستی: در مقایسه با دانشجویان و افراد شاغل در کانادا، توریست‌ها  کمترین زمان را برای درخواست تمدید ویزا دارند. زیرا آن‌ها بطور معمول حداکثر برای شش ماه در کانادا اقامت دارند .

زمانی که توریست درخواست تمدید ویزا می‌کند ، دلیل تمایل به طولانی شدن اقامت خود در کانادا را باید به وضوح مشخص کند. دولت کانادا  نسبت به افرادی که می‌خواهند با  ویزای موقت به طوردائم در کانادا زندگی کنند احتیاط می‌کند .متقاضی مسئولیت توجیه این تمدید را بر عهده دارد و بایداثبات کند که در پایان اقامت خود در کانادا به کشورش باز خواهد گشت.

 

بیماری کرونا (COVID-19) و تاثیر آن بر مهاجرت به کانادا

 برای مدیریت شیوع بیماری کرونا، کانادا نیز مانند تمام کشورها محدودیت هایی را ایجاد کرده است. نخست وزیر کانادا هم محدودیت‌هایی برای سفر به کانادا را اعمال کرده است.

برای سفر به کانادا نیز باید طبق دستورالعمل های استاندارد بهداشتی اقدام کرد .

 

1.آزمایش (COVID-19) مورد نیاز برای پرواز به کانادا:

بیماری همه گیر کرونا یک بحران جهانی را ایجاد کرده است که تاثیر قابل توجهی بر صنعت هوایی و مسافران دارد. دولت کانادا چندین اقدام برای حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان خود انجام داده است که جلوگیری از سفر هوایی برای انتشار بیشتر ویروس یکی از این اقدامات بوده است. از (13) مارس(2020) دولت کانادا قویا مخالف سفر غیر ضروری به کانادا بوده است. برای سفر به کانادا مسافران هوایی ملزم به ارائه آزمایش منفی هستند. آزمایش کرونا یا (PCR)باید ظرف (72)ساعت قبل از عزیمت مسافر به کانادا انجام شود.

 

2.قرنطینه (14)روزه اجباری :

هر شخصی که وارد کانادا می‌شود با نتیجه منفی تست  باید از قرنطینه اجباری  نیز پیروی کند .عدم رعایت الزمات اجباری یک جرم جدی با پیامدها و مجازات است که منجر به شش ماه زندان  و یا (750000) دلار جریمه شود .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: