bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
رییس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت اعلام‌کرد:
رییس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: برگزاری میزهای ساخت داخل تاکنون به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کاهش ارز بری منجر شده است.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد مهدی هادوی» با اشاره به برگزاری ۱۴ میز ساخت داخل، افزود: پارسال۱۰ میز ساخت داخل در حوزه‌های خودرو، تجهیزات مخابرات، برق و الکترونیک، پتروشیمی، فولاد و مس برگزار و یک میز ساخت داخل دیگر نیز در صنعت لوازم خانگی آماده برگزاری است.

هادوی خواستار آن شد که تولیدکنندگان برای استفاده از قانون حداکثری استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور اطلاعات خود را در سامانه «توانیران» ثبت و به روز کنند.

، پیشتر معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی از واردات تامین می‌شود که برای داخلی‌سازی آنها برنامه‌ریزی شده است.

«مهدی صادقی‌نیارکی»‌ تصریح‌کرد: سال‌های گذشته و متاثر از تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، تقاضای بالایی برای داخلی‌سازی در کشور اتفاق افتاده و بسیاری کالاها و فناوری‌ها بومی‌سازی شده و پاسخگوی نیاز مشتریان نیز بوده که نیاز به خرید خارجی را کاهش داده است.

امسال برنامه داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری در دستور کار است.
(ایرنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: