bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
محمدبیگی گفت:در طرح کهربا کارت بانکی قبل از انجام تراکنش اقدام به شناسایی ابزار پذیرش می کند که به معنی هوشمند سازی است.

داود محمدبیگی مدیر اداره نظام های پرداخت این بانک با اشاره به اهداف نظام های پرداخت و خدمات بانکی در کشور گفت: اهداف نظام های پرداخت و خدمات بانکی در کشور بر سه پایه اصلی «امنیت» و «تنوع» و «سهولت کاربرد» بنا شده است و بانک ها در ارائه هر محصول جدید باید این سه موضوع را مدنظر خود قرار دهند. در سرویس کهربا نیز اصول فوق مدنظر قرار گرفته و ضمن ایجاد سهولت و سادگی و آسایش بیشتر در پرداخت های کارتی و ارتقای امنیت، به تنوع خدمات و سرویس هایی که در این حوزه قابلیت گسترش دارند نظیر پرداخت با رمز اول، پرداخت مبتنی بر ریسک مشتری، خدمات پرداخت بدون دریافت رمز و پرداخت بزن و برو مانند کارت مترو (tap&go) و ... توجه شده است.
محمدبیگی در خصوص سرویس کهربا گفت: به واسطه این سرویس، در واقع از هوشمندی موبایل به عنوان ابزار کارت بهره گرفته شده و کارت از موجودیتی منفعل و غیرفعال به موجودیتی فعال تبدیل شده است. براین اساس و به معنای دقیق در این خدمت پرداخت، از موبایل به عنوان ابزار پرداخت و کارت استفاده می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از فیزیک کارت نزد مشتریان بانک ها از جذابیت زیادی برخورداد نیست و همواره یکی از مشکلات مردم در خدمات بانکی تعدد کارت های بانکی است که در این سرویس امکان تجمیع آن ها در موبایل وجود دارد، افزود: یکی از ویژگی های مهم این طرح عبور از کارت های فیزیکی هوشمند بانکی و جایگزینی موبایل هوشمند با آن است که صرفه جویی قابل ملاحظه ای برای کشور خواهد داشت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: