داود محمدبیگی مدیر اداره نظام های پرداخت این بانک با اشاره به اهداف نظام های پرداخت و خدمات بانکی در کشور گفت: اهداف نظام های پرداخت و خدمات بانکی در کشور بر سه پایه اصلی «امنیت» و «تنوع» و «سهولت کاربرد» بنا شده است و بانک ها در ارائه هر محصول جدید باید این سه موضوع را مدنظر خود قرار دهند. در سرویس کهربا نیز اصول فوق مدنظر قرار گرفته و ضمن ایجاد سهولت و سادگی و آسایش بیشتر در پرداخت های کارتی و ارتقای امنیت، به تنوع خدمات و سرویس هایی که در این حوزه قابلیت گسترش دارند نظیر پرداخت با رمز اول، پرداخت مبتنی بر ریسک مشتری، خدمات پرداخت بدون دریافت رمز و پرداخت بزن و برو مانند کارت مترو (tap&go) و ... توجه شده است.
محمدبیگی در خصوص سرویس کهربا گفت: به واسطه این سرویس، در واقع از هوشمندی موبایل به عنوان ابزار کارت بهره گرفته شده و کارت از موجودیتی منفعل و غیرفعال به موجودیتی فعال تبدیل شده است. براین اساس و به معنای دقیق در این خدمت پرداخت، از موبایل به عنوان ابزار پرداخت و کارت استفاده می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از فیزیک کارت نزد مشتریان بانک ها از جذابیت زیادی برخورداد نیست و همواره یکی از مشکلات مردم در خدمات بانکی تعدد کارت های بانکی است که در این سرویس امکان تجمیع آن ها در موبایل وجود دارد، افزود: یکی از ویژگی های مهم این طرح عبور از کارت های فیزیکی هوشمند بانکی و جایگزینی موبایل هوشمند با آن است که صرفه جویی قابل ملاحظه ای برای کشور خواهد داشت.