bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: روستابازارها محلی برای فروش مستقیم محصولات زیربخش های کشاورزی و حذف واسطه ها و دلالان است.

محمدناصر ناصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس سیاست های وزارت جهادکشاورزی، ایجاد روستابازارهای شبکه های تعاونی به منظور عرضه مستقیم محصولات تولیدی اعضای شبکه ( تمام زیربخش های کشاورزی) برای مصرف کنندگان و با قیمت مناسب ایجاد شده است.

وی افزود: در این بازارروستاها صندوق های خرد زنان روستایی، شبکه های تعاونی و اتحادیه ها، محصولات تولیدی، فرآوری، تبدیلی و تکمیلی خود را به دست مصرف کنندگان می رسانند و نیز از طریق شبکه های تعاون روستایی سایر استان ها محصولات کشاورزی تبادل می شود.

ناصری توضیح داد: به عنوان مثال محصولات کشاورزی که در استان ایلام تولید نمی شود یا تولید آنها اندک است، از طریق شبکه های تعاون روستایی و روستا بازارها وارد استان خواهد شد و متقابلا هر محصولی که در استان وفور تولید دارد و مازارد محسوب می شود نیز به دیگر نقاط کشور صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: در استان ایلام نیز ساختمان و تجیهزات سه روستابازار در شهرستان های ایلام، ایوان و آبدانان مورد بهره برداری قرار گرفته است و تا نیمه نخست سال آینده برای هشت شهرستان دیگر استان نیز روستابازارها ایجاد می شود.

وی در خصوص تامین منابع این روستابازارها هم گفت: محل تامین اعتبار ایجاد روستابارازها از منابع دولتی نیست بلکه از آورده اعضای تعاونی های روستایی و تعاونی های زیرمجموعه اتحادیه های کشاورزی و تعاون روستایی تامین شده است.

ناصری افزود: محصولات این روستابازارها بر اساس تولیدات فصول مختلف، متنوع و متغیر است و در صورت مشارکت شهرداری این اماکن توسعه و گسترش خواهدیافت.

از سال ۹۲ تا ۹۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، نهاده های دامی و مواد سوختی از سوی تعاونی های کشاورزی استان خرید یا توزیع شده است.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: