bazarnews

کد خبر: ۸۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: امروز به برکت انقلاب ۲۱۴ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان فعال است.

غلامرضا قوسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نیاز خراسان‌جنوبی در زمینه تولید گوشت قرمز ۹ تن است که بیش از ۱۴ تن تولید گوشت قرمز داریم.

وی با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه کشاورزی بیان کرد: تشکیل جهاد سازندگی چهار ماه بعد از انقلاب با هدف توسعه، عمران و آبادانی روستاها از مهم‌ترین گام‌های انقلاب بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امروزه به برکت نظام و همت و تلاش کشاورزان، ۹۰ درصد نیاز به محصولات بخش کشاوزی در داخل تامین می‌شود.

قوسی بیان کرد: در حال حاضر تولید گوشت قرمز در استان ۱۴ هزار تن و نیاز استان ۹ هزار تن است.

وی تولید گوشت سفید را ۸۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۷ هزار تن ظرفیت تولید شیر داریم که خوداتکایی بزرگی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قبل از انقلاب یک واحد مرغ تخمگذار در استان فعال بود که امروز به ۴۷ واحد با ظرفیت ۳ میلیون قطعه افزایش یافته است.

قوسی از فعالیت ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در بخش‌های زیادی اعم از نهضت گلخانه‌ای، مکانیزاسیون کشاورزی و تولیدات مختلف کشاورزی به جایگاه مطلوبی رسیده‌ایم.

وی عنوان داشت: امروز به برکت انقلاب ۲۱۴ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی توجه به ارتقاء دانش فنی بهره‌برداری و  نژادهای اصلاح‌شده برای افزایش بهره‌وری را از دیگر دستاورها دانست و گفت: ۱۰ رقم بذر گندم و جو در استان داریم که به دیگر استان‌ها هم صادر می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: