bazarnews

کد خبر: ۸۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
توجه به اشتغال پایدار، اقتصاد دانش بنیان و توسعه زیر ساخت‌ها به عنوان فاکتورهای مهم حذف کولبری است.

توجه به اشتغال پایدار و اقتصاد دانش بنیان، توسعه زیرساخت‌ها به عنوان فاکتورهای مهم حذف این مسئله و استفاده از پتانسیل‌های استان صاحبان فکر و دانشگاهی استان کردستان را دور هم جمع کرد تا اولین نشست هم اندیشی بررسی وضعیت کولبران با ارائه راهکارهای جامع جهت کاهش معضلات آن‌ها تشکیل شود.

زندیان نماینده شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی استان کردستان در این نشست اشتغال ناقص و نبود متولی توسعه روستایی در کشور را دلیل اصلی به وجود آمدن این پدیده اجتماعی بیان کرد و گفت: نرخ روستانشینان ما ۲۵ درصد است و این آسیب به این معنی است که ما در بحث توسعه روستاها موفق نبوده ایم.

مدیر کل صدا و سیما مرکز کردستان در این نشست از کولبری به عنوان یک پدیده نوپدید نام برد که اکنون به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده و وظیفه دانشگاهیان و صاحبان فکر است که با پشتوانه کار علمی راهکارهای لازم برای حل آن را ارائه دهند.

جعفرعبدالملکی با اشاره به اینکه کولبری در استان کردستان از یک امر اجتماعی به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شده است؛ اظهار کرد: بر اساس اخرین آمارها کمتر از ۴ درصد کولبران استان‌ها و نواحی مرزی زیر ۲۰ سال سن دارند و این در صوتی است که رسانه‌ها و بدخواهان آمارهای دیگری را منتشر می‌کنند.

امینی رئیس دانشگاه‌های آزاد استان کردستان با اشاره به اینکه درد مردم درد دانشگاه‌ها و افراد صاحب فکر است افزود: در شهرهای مختلف استان با راه اندازی مراکز رشد و تحقیقاتی گام‌های خوبی در راستای اشتغال زایی برداشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم با اشاره به اهمیت جلسات فکر و هم اندیشی برای ارائه راهکارهای مختلف گفت: باید برای حل این مشکل دبیرخانه‌ای دایر شود تا به صورت مدون این موضوع بررسی شود.

در این جلسه یکی از جوانان فارغ التحیل دانشگاهی که این روزها مشغول کولبری است مطالبی را به نمایندگی از کولبران استان کردستان بیان کرد.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: