bazarnews

کد خبر: ۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۲۳۱ چاه غیر مجاز کشاورزی با هدف تعادل بخشی به منابع آبی استان در سال جاری مسدود شد.

«محمود قدبیگی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰ میلیون مترمکعب آب با مسدود شدن این تعداد چاه در استان مرکزی صرفه جویی شده است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیر مجاز فرم یک و ۸۰۰ حلقه چاه فرم پنج (رسیدگی به چاه‌های فرم یک و پنج بر اساس قانون تعین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه انجام میشود) در استان وجود دارد که باید مسدود شوند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: بیشترین چاه های غیرمجاز استان در سال جاری مربوط به خمین ۵۰ حلقه، شازند ۵۱ حلقه، ساوه ۳۶ حلقه و اراک ۴۷ حلقه است.

قدبیگی از نصب ۳۸۳ کنتر هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:

سهمیه استان برای مسدود کردن چاه های غیرمجاز ۷۰۰ حلقه بوده که به خاطر شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی محقق نشده است.  

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: سهیمه شهرستان خنداب در پرکردن چاه‌های آب کشاورزی غیرمجاز ۵۰ حلقه در سال جاری بوده که ۱۶ حلقه آن مسدود شده اما باید در این مهم اهتمام جدی صورت گیرد.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.
شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو است که وظیفه مدیریت، مطالعه، توسعه، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات و سازه‌های آبی را بر عهده دارد.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: