bazarnews

کد خبر: ۸۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
مدیرحفظ نباتات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگران حمله دسته‌های ملخ مهاجم به اراضی کشاورزی استان هستیم.

حسین لایقی مطلق ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پایش مراتع و مزارع استان از مهر ماه امسال برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده و تاکنون 40هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های مختلف استان پایش شده‌ است.

وی افزود: با توجه به تجربیات مشاهده ملخ در سال‌های اخیر، بیشترین میزان پایش در مراتع شهرستان‌های گچساران و باشت انجام شده‌ است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بی بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سرآبننیز و پشت‌کوه از مهم‌ترین مناطق پایش شده سال زراعی جاری در این شهرستان‌ها بوده است.

لایقی مطلق افزود: با توجه به هشدار‌های صادر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر احتمال حمله دسته‌های ملخ مهاجم به استان‌های جنوبی کشور کار پایش با جدیت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده‌است، اما به دلیل هشدار سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مراتع استان همه امکانات برای شناسایی به موقع آفت ملخ بسیج شده است.

لایقی‌مطلق گفت: 230 هزار هکتار از مراتع استان در گچساران، باشت، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان از مهر سال 1398 تا پایان شهریور امسال پایش و ردیابی شده بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سم و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه احتمالی با آفت ملخ در استان تامین شده است.
مقام‌های کشاورزی هشدار داده اند که استان‌های جنوبی کشور در دو تا سه هفته آینده در معرض حمله گسترده ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: