bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۳۱۸ نفر از معتادان بهبود یافته در استان پرداخت شده است.

«مهدی دیناری» با اشاره به اینکه اشتغال بعد از درمان معتادان یکی از عوامل مهم جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به اعتیاد است، افزود: هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات به ۱۵۳ نفر از معتادان بهبود یافته ساکن در مناطق روستایی استان همدان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: تسهیلات اشتغال زایی یک تا سه سال بعد از درمان فرد معتادان و با اطمینان از پاکی و سلامت کامل فرد برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و همچنین توسعه روستایی پرداخت می‌شود.

دیناری گفت: با هدف افزایش مهارت معتادان بعد از طی مراحل ترک اعتیاد، تفاهم نامه ای بین اداره بهزستی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای منعقد شده تا دوره های آموزشی ویژه ای نیز برای مهارت آموزی این افراد در راستای ایجاد مشاغل پایدار و مولد برگزار شود.

ارائه خدمات نگهداری و آموزشی در مرکز ماده ۱۶ به معتادان متجاهر

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان همچنین با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: معتادان متجاهر از سطح استان همدان جمع‌آوری و در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی پذیرش می‌شوند.

دیناری اظهار داشت: در راستای جمع آموری معتادان متجاهر وظایفی برای دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف پیش‌بینی شده و در واقع نیروی انتظامی وظیفه جمع‌آوری، دستگاه قضایی وظیفه ترخیص و  سازمان بهزیستی نیز نگهداری افراد را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمهیدات ویژه‌ای برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان همدان اجرا شده و یک مرکز قرنطینه با ظرفیت ۳۰ نفر و با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری تجهیز شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: بر همین اساس معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سطح شهر به مرکز قرنطینه ارجاع و پس از انجام تست کرونا چنانچه علائمی نداشته باشند در این مراکز نگهداری و پس از گذشت ۲ هفته در مراکز ماده ۱۶ پذیرفته و در صورت مثبت بودن تست در مرکز ایزوله تحت نظر کادر درمان نگهداری و درمان می‌شوند.

مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ همدان ۴۶۸ فرد معتاد را در ۹ ماه نخست امسال پذیرش کرده که از این تعداد ۱۹۹ نفر مجرد، ۱۸۴ نفر متاهل و ۸۵ نفر نیز مطلقه بودند، از مجموع معتادان پذیرش شده در این مرکز ۹۹ نفر بیکار و مابقی شاغل (کارگر و شغل آزاد) هستند.

مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کارتن خواب هستند که فرد معتاد در یک دوره سه ماهه علاوه بر درمان در کلاس های حرفه و مهارت آموزی نیز شرکت می‌کند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: