bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: ۳۱۱ صندوق خرد محلی زنان روستایی با هشت هزار و ۶۹۱ عضو در این استان تشکیل شده است.

علی آبیلی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوقها ظرف سه سال اخیر در ۲۱۶ روستا و با هماهنگی جهاد کشاورزی، بسیج و بهزیستی خراسان رضوی تاسیس شدند. 

وی ادامه داد: تولید فرش دستباف، پوشاک، پرورش دام سبک و سنگین، کشت گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای، صنایع دستی، صنایع غذایی، گردشگری، بسته بندی، خشکبار صادراتی، تولید شیرینی، گلیم بافی، عروسک دوزی، نوغانداری، تولید کیف، چیپس میوه و عرقیات گیاهی از جمله زمینه فعالیتهای این صندوقها است.

صندوق کارآفرینی امید نهاد مالی تخصصی و حمایتی است ‏که ‏در زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کارهای خُرد فعالیت می‌کند.
ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب وکارهای خُرد کم سرمایه با محوریت فعالیتهای کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.

سه میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۲۳ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی (معادل ۴۹.۶ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. افزون بر یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از کل جمعیت خراسان رضوی ساکن ۲ هزار و ۵۴۰ روستای این استان هستند. 

بر اساس سرشماری سراسری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ رشد جمعیت شهری نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۰ در خراسان رضوی ۱.۵۷ درصد و رشد جمعیت روستایی آن شش دهم درصد و مجموع رشد جمعیت این استان نیز ۱،۳ درصد ثبت شده است.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: