bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
معاون امور طیور و زنبورعسل جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان جوجه ریزی در ماه‌های گذشته و فعلی نسبت به سال گذشته رشد داشته بنابراین با کمبود مرغ در بازار مواجه نیستیم و این افزایش قیمت بیشتر به علت مشکلات حوزه توزیع مرغ و افزایش نرخ مرغ در استان‌های همجوار است.

محمد علی جعفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت مرغ در سراسر کشور بودیم و همین موضوع باعث افزایش قیمت در لرستان نیزشد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ مصوب کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، افزود: طی ماه‌های گذشته  قیمت مرغ در لرستان همواره کمتر از نرخ مصوب بود اما در روزهای گذشته این قیمت افزایش داشته است.

معاون امور طیور و زنبورعسل جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: برای کنترل قیمت فعلی در استان مصوب شده که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به ۱۵ هزارو ۵۰۰ تومان برسد این کار در راستای جلوگیری از خروج مرغ با توجه به بالا بودن قیمت مرغ در استان‌های همجوار است.

جعفرپور با اشاره به اینکه نهاده دامی مورد نیازمرغداران به صورت ۱۰۰ درصد برای مدت ۴۰ روز تامین می‌شود، تصریح کرد: میزان جوجه ریزی در ماه‌های گذشته و فعلی نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته بنابراین با کمبود مرغ در بازار مواجه نیستیم و این افزایش قیمت بیشتر به علت مشکلات حوزه توزیع مرغ و افزایش نرخ مرغ در استان های همجوار است.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن مرغ وارد بازار استان می‌شود و با توجه به جوجه ریزی‌ها انجام شده انتظار داریم قیمت این محصول در هفته‌های منتهی به سال جدید حالت تعادلی به خود بگیرد.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: