bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی را تهدید علیه امنیت غذایی دانست و گفت: ۲۰۰ هزار هکتار تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور صورت گرفته است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به تغییر کاربری‌های گسترده اراضی کشاورزی و باغی در کشور اظهار داشت: در یک دهه اخیر در کشور اراضی کشاورزی و باغی به میزان قابل توجه بیش از یک میلیون هکتار تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه از این میزان تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی حدود 200 هزار هکتار آن غیرمجاز بوده است، افزود: تغییر غیرمجاز تا به این میزان در حوزه کشاورزی و باغی زنگ خطری است که در این حوزه به صدا درآورده است و ممکن است در آینده تبعاتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی تهدیدی علیه امنیت غذایی کشور است، ابراز داشت: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به این موضوع را وظیفه خود می‌داند.

وی با بیان اینکه این نهاد مردمی به صورت جدی به موضوع تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی و باغی ورود پیدا می‌کند، گفت: تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده ما تبعات سوء به همراه دارد و بر همین اساس وظیفه ما حفظ آنان به عنوان میراث داران این نعمت های الهی است.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: