bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
یک کشاورز نمونه ملی آذربایجان غربی گفت: هیچ ضمانتی برای فروش محصول کشاورزی وجود ندارد.

هیمن دغو افزود: با وجود تلاش و زحمات یک کشاورز برای تولید محصول کشاورزی متاسفانه تضمینی برای فروش محصولات کشاورزی  وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ توانست با بالا بردن راندمان تولید چغندر قند بهاره، کشاورز نمونه ملی در تولیدچغندر قند بهاره شود، تصریح کرد: متوسط برداشت چغندرقند در هر هکتار به طور میانگین ۶۵ تن است امامن موفق شدم از هر هکتار ۱۹۵ تن محصول چغندر قند برداشت کنم.
دغو چغندر کار بوکانی با بیان اینکه سرمایه اولیه برای این کار داشتن زمین کشاورزی است، یاد آور شد: با استفاده از روش های نوین وعلمی تولید توانستم از ۱۱ هکتار زمین کشاورزی خود در سال زراعی گذشته حدود ۲۱۴۵ تن چغندر برداشت کنم.
این کشاورز نمونه ملی با تاکید به اینکه علاوه بر خود باعث اشتغال ۱۰نفر نیز شده است، اظهار کرد: استفاده از بذر اصلاح شده،بهره گیری از نظر کارشناسان ترویج و رعایت اصول زراعی از جمله علل افزایش عملکرد محصول کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه قیمت فروش  هر کیلو چغندر قند در سال جاری ۷۵۰تومان بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه عمده مشکل کشاورزان چغندر قند، نبود تضمین برای فروش و عدم همکاری کارخانه ها با کشاورزان درجهت خرید محصول است که همین باعث شده با چند درصد ضرر محصول خود را به دلالان بفروشند.
دغو ادامه داد: اگر دولت در زمان فروش محصول کمک حال کشاورزان باشد و جلو سود دلالان را بگیرد کشاورزی برای مردم منطقه به صرفه خواهد بود.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: