bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، گام دولت برای تامین مسکن دهک های پایین و متوسط درآمدی است، گفت: با رونق تولید مسکن علاوه بر تامین مسکن مورد استطاعت مردم، مشاغل و صنایع مختلف در کشور به جریان می افتد.

محمود محمودزاده اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی از هر روندی و مصوبه ای که بتواند به تولید و رونق مسکن کمک کند، حمایت می کند. اما در عین حال در برخی از جزئیات طرح جهش تولید مسکن اختلاف نظرهایی وجود دارد که تلاش ما این است تا به حداقل برسد و شرایط اجرا در حداکثر تفاهم، فراهم شود.
معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: هم اکنون یکی از مسائل این است که در تولید مسکن در استطاعت خانوار (مناسب با درآمد خانوار) مشکلاتی وجود دارد. به بیان دیگر، فاصله بین استطاعت و توان خرید با قیمت مسکن، فاصله قابل ملاحظه ای است. بنابراین امیدواریم قانون جهش تولید مسکن بتواند کمک ویژه ای کند تا تولید مسکن در استطاعت مردم و خانوارها رونق بگیرد و عملیاتی و اجرایی شود.


رفع ایرادهای قانون ساماندهی
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صبحت های خود در خصوص تامین زمین برای تولید مسکن به قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن اشاره کرد و توضیح داد: قانون ساماندهی مصوب سال ۸۷ مجلس قانون جامعی در حوزه مسکن است. اما بعد از حدود ۱۳ سالی که از اجرای قانون می گذرد باید یکسری از نقاط ضعف آن برطرف شود. معتقدیم در قانونی که در مجلس مصوب می شود باید نقاط ضعف برطرف شده و تمامی مواردی که به تولید و رونق مسکن در استطاعت مردم است، منجر شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: