bazarnews

کد خبر: ۸۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
طبق اطلاعات و پژوهش‌های انجمن قلب آمریکا، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها فشار خون بالایی دارند. در صورت عدم درمان، فشار خون بالا می‌تواند به سیستم گردش خون شما آسیب برساند و می‌تواند یک عامل مهم در حمله قلبی، سکته مغزی و سایر تهدید‌های سلامتی باشد. با این حال، یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه اوپسالا، که اکنون در مجله Hypertension منتشر شده است، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به فشار خون بالا را با یک عارضه جانبی شگفت آور مرتبط کرده است.

 فشار خون افراد در طول روز متغیر است و اغلب در طول شب کاهش پیدا می‌کند. طبق آخرین مطالعه پژوهشگران سوئدی، که شامل داده‌های مشاهده‌ای از ۱۰۰۰ مرد سوئدی بود (که طی ۲۴ سال پیگیری می‌شد)، مردان مسن که از فشار خون بالاتر در شب نسبت به روز رنج می‌برند ممکن است در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر باشند.

 شیائو تان، از پژوهشگران ارشد این تحقیق می‌گوید: «شب یک دوره حیاتی برای سلامت مغز است. به عنوان مثال، در حیوانات نیز قبلا نشان داده شده است که مغز مواد زائد را در هنگام خواب پاکسازی می‌کند و این ترخیص توسط الگو‌های غیر طبیعی فشار خون به خطر می‌افتد. از آنجا که شب، مانند یک پنجره زمانی حساس برای سلامت مغز انسان است، ما بررسی کردیم که آیا فشار خون بیش از حد در شب، با خطر ابتلا به زوال عقل در مردان مسن‌تر ارتباط دارد یا خیر؟»

محققان امیدوارند بتوانند بررسی کنند که آیا مصرف دارو‌های کاهش فشار خون در شب خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد یا خیر.

اقتصادآنلاین/

برچسب ها: آلزایمر ، فشارخون ، بیماری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: