bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان از اجرای سه طرح تحقیقاتی تولید بذر محصولات گلخانه‌ای در این مرکز خبر داد.

احمد آئین روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر جیرفت، این بذرها را شامل گوجه فرنگی، فلفل‌های دلمه‌ای معمولی و کشیده عنوان و زمان تولید نهایی بذر گوجه‌فرنگی را سال ۱۴۰۱ و فلفل‌ها را ۱۴۰۰ اعلام کرد.

وی تهیه بذر محصولات سبزی، صیفی و گلخانه‌ای کشور را با توجه به تحریم‌ها چالشی برای بخش کشاورزی دانست و گفت: در همین راستا مرکز تحقیقات کشاورزی وارد عمل شده و در حال تولید سه نوع بذر مورد نیاز بخش کشاورزی و کشاورزان است.

آئین با بیان اینکه امسال ۴۹ رقم جدید بذر در کشور معرفی شد، گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان همگام با دیگر مراکز تحقیقات کشور با تلاش وافر اعضای هیات علمی خود توانست بذر جدید کُنجد به نام «کنجد هلیل» تولید کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان افزود: تعداد ارقام اصلاح شده کُنجد در کشور محدود بوده و تولید رقم هلیل برای نخستین بار، خدمتی ماندگار در این عرصه به شمار می‌رود.

آئین با بیان اینکه سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور بیش از ۷۰۰ رقم جدید بذر کشاورزی تولید کرده است، بیشترین رقم را متعلق به محصول گندم دانست و از همکاری مرکز تحقیقات جنوب کرمان در این دستاورد بزرگ خبر داد.

وی با بیان اینکه تحقیقات بستگی به مرزها ندارد، خواستار مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در این بخش شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه تحقیقات کشاورزی باید آموزش و ترویج داده شود، یکی از ماموریت‌های ذاتی مرکز تحقیقات را نظارت بر فرآیند تولید بذر و صدور گواهی بذر دانست.

آئین با بیان اینکه در زمینه تولید گندم بذری در منطقه جنوب کرمان خودکفا هستیم، از نظارت، ثبت و گواهی هشت هزار تن گندم بذری در جنوب کرمان خبر داد.وی با بیان اینکه در زمینه تولید گندم بذری در منطقه جنوب کرمان خودکفا هستیم، از نظارت، ثبت و گواهی هشت هزار تن گندم بذری در جنوب کرمان خبر داد.

وی به تولید نهال استاندارد در جنوب کرمان اشاره کرد و از فعالیت نهالستان تولید نهال مرکبات در بخش اسفندقه جیرفت خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲ نهالستان مجوز دار در جنوب استان کرمان فعالیت می‌کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: