bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
قیمت طلا تاب و توان زیادی برای صعود ندارد، بنابراین قیمت سکه امروز چشم به قیمت دلار دارد. از دید برخی معامله گران نوسان دلار می‌تواند قیمت سکه را تا ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا ببرد. اما برخی دیگر عقیده دارند بازار وارد فاز طبیعی خود شد.
 

سرعت نزول سکه از مقدار افت قیمت دلار پیشی گرفت تا حباب فلز گران بهای داخلی  کاهش پیدا کند.پاسخ سکه به افت 2 درصدی دلار در روز دوشنبه، کاهش 3 درصدی بود، امری که باعث شد،  حباب سکه 100 هزار تومان کاهش پیدا کند و به محدوده 6 درصدی برود. این اتفاق در حالی رخ داد که در ابتدای هفته، فاصله ارزش ذاتی سکه از نرخ بازاری آن، به بالای 8 درصد رسیده بود. هر چقدر حباب سکه کاهش پیدا کند، نشان از طبیعی تر شدن فرآیند معاملات و کاهش هیجانات معامله گران دارد.

حباب قیمت سکه

چشم سکه به نوسان دلار

نوسانات طلای جهانی در ابتدای هفته چندان شدید نبود، در نتیجه نگاه معامله گران بیشتر به سوی روند قیمت دلار جلب شده است. برخی سکه بازان همگرا شدن روند دلار در بازارهای داخلی را به عنوان عاملی در نظر می گیرند که خبر از تعادل قیمت اسکناس آمریکایی می دهد. دیروز ارزش دلار در بازار نقدی و حواله ای بالای مرز 25 هزار تومانی قرار گرفت؛ این در حالی بود که در ابتدای هفته میان این دو نرخ نزدیک به 2 هزار تومان فاصله وجود داشت. هم چنین قیمت صرافیهای بانکی و دلار بازار آزاد در روز دوشنبه به حدود 600 تومان رسید، حال آنکه در ابتدای هفته بالای هزار تومان بود.برخی از سکه بازان با توجه به چنین اتفاقاتی در بازارهای مختلف ارزی، انتظار افت یا افزایش چندانی برای دلار را ندارند و اعتقاد دارند، قیمت دلار سعی می کند، نوسانات خود را به کانال 25 هزار تومانی محدود کند.

این در حالی است که شماری از سکه بازان اعتقاد دارند که نوسانات دلار سیاسی است. آن ها دیشب سعی داشتند بر روی شایعات و اخباری مانور کنند که بر روی حمله موشکی به اربیل عراق تاکید داشت. از نگاه آن ها، چنین اخباری می تواند منجر به افزایش خریدهای هیجانی در بازار ارزی در روز جاری شود و از این طریق، فلز گران بهای داخلی را نیز به بالای 11 میلیون و 800 هزار تومان هدایت کند.

سکه

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: