bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار گفت: این شهرستان افزون بر ۱۱ هزار راس دام سنگین دارد که تمامی آنها پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری شده‌اند.

کیوان کوشکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت دام‌ سبک شهرستان سبزوار نیز ۳۳۰ هزار راس است که  با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام ۶۷ درصد از مجموع این دام‌ها دارای هویت شدند.

وی ادامه داد: جلوگیری از قاچاق و جابه‌جایی غیرقانوی دام‌ یکی از اهداف مهم طرح پلاک‌گذاری دام در کشور است که بر این اساس همه دامداران ملزم هستند با مشارکت در این طرح، نسبت به پلاک‌گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همزمان با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام اقدام لازم برای بیمه نمودن دام‌ها نیز صورت می‌گیرد.

وی بر لزوم بیمه نمودن دامها تاکید و بیان کرد: پوشش بهنگام بیمه‌ای دامها کمک بزرگی به دامپروران برای جبران تلفات احتمالی دام آنها محسوب می‌شود.

کوشکی افزود: دامداران برای پلاک‌گذاری و بیمه نمودن دامهای خود می‌توانند به کارگزاری‌ها و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی و دامی در شهرستانها مراجعه کنند.  

"طرح هویت‌دار شدن دام با درج کد ۱۵ رقمی" بر روی دامها از پارسال به منظور جلوگیری از قاچاق دام زنده، دسترسی به آمار دقیق جمعیت دامی و ردیابی دام‌ها اجرایی شده است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۳۰ هزار رأس دام سبک، ۱۱ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: