bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ارائه خدمات کشاورزی با کشاورز کارت خبر داد و گفت: کشاورزان می‌توانند برای دریافت آن به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و با آن‌ کارت، کود و بذر دریافت کنند.

مسعود الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بذر از اساسی‌ترین نهاده در کشت است، اظهار کرد: دو هزار و ۲۰۰ تن بذر از ارقام مختلف و باکیفیت برنج تولید و توزیع‌شده است.

وی با اعلام اینکه کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌های رسمی، بذرها را دریافت کنند، افزود: از مزیت این بذرها رشد یکنواخت محصول برنج و افزایش کمی و کیفی تولید آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از تمهید مقدمات دولت به جهت ارائه خدمات حوزه کشاورزی با کارت خبر داد و گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند کشاورز کارت دریافت کرده تا به‌راحتی بتوانند با آن کود و بذر تهیه کنند.

الماسی با اشاره به میزان کود مصرفی در گیلان نیز بیان کرد: سالیانه حدود ۷۰ هزار تن کود شیمیایی در گیلان به مصرف باغی و زراعی می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار تن کود شیمیایی در گیلان تأمین‌شده، گفت: حدود ۱۷ هزار تن از کودهای شیمیایی تأمین‌شده در استان بین کشاورزان توزیع‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به افزایش قیمت کود شیمیایی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌ها، در پی آن قیمت کود شیمیایی افزایش‌یافته که کشاورز کارت یکی از راهکارها برای دریافت نهاده‌ها ازجمله کود شیمیایی هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: