bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
یخبندان و سرمای بی‌سابقه منفی ۲ تا منفی ۲۲ درجه سانتیگراد در تگزاس باعث شده ۴۰۸۸۰۶۴ خانوار در این ایالت برق نداشته باشند.
 

سرمای بی‌سابقه در تگزاس که تقاضا برای برق را افزایش داده باعث شده اپراتور شبکه برق این ایالت در روز دوشنبه خاموشی‌های دوره‌ای اعمال کند و با وجود کاهش شدید دما، 4 میلیون خانوار در این ایالت بدون برق مانده‌اند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 سرمای هوای تگزاس به بخش شمالی ایالت مکزیکو هم راه یافته و مقامات اعلام کرده اند 4.7 میلیون خانوار در اولین ساعات روز دوشنبه با قطعی برق مواجه بوده‌اند.

  وب سایت خاموشی برق آمریکا که قطعی برق را ردیابی می‌کند نشان می‌دهد 4088064 مصرف‌کننده تگزاسی برق ندارند.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز دوشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد و خواستار کمک فدرال به تگزاس شد. دمای هوا در این ایالت بین منفی 2 تا منفی 22 درجه سانتیگراد است.

 فرماندار ایالت تگزاس در توییتر نوشت:« شبکه برق تگزاس آسیب‌دیده و توانایی برخی شرکت‌های تولیدکننده برق هم کاهش یافته است. این شرکت ها در تلاشند برق را به شبکه بازگردانند». وی همچنین گارد ملی را برای کمک به حل مشکل برق اعزام کرده است.

 فرودگاه بین المللی جرج بوش هوستون اعلام کرد حداقل تا ساعت 7 بعد از ظهر به وقت گرینویچ در روز سه شنبه بسته خواهد بود. فرودگاه هابی این شهر هم پروازهای خود را به خاطر شرایط جوی لغو کرده است.

 یخبندان به صنعت انرژی این ایالت هم آسیب رسانده و شرکت‌های نفت تگزاس پالایشگاههای خود را تعطیل کرده‌اند.

 علاوه بر تگزاس، اکثر نقاط آمریکا با سرمای شدید مواجه است. سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرده یخبندان به سمت جنوب  گسترش می یابد و به اکثر مناطق گالف کوست، اوکلاهاما و میزوری به خاطر طوفان هشدار داده است.

طوفان حدود نصف ظرفیت تولید برق بادی در تگزاس را هم در روز یکشنبه متوقف کرد. تولید برق بادی دومین منبع تولید برق در تگزاس است که 23 درصد از عرضه برق این ایالت را بر عهده دارد.

 

تسنیم/

برچسب ها: برق ، قطع برق ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: