bazarnews

کد خبر: ۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مدیرکل کمیته امداد استان یزد: یکی از شیوه‌های مؤثر ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد بهره‌گیری از راهبران شغلی است.
شجاعان در مراسم بهره‌برداری از طرح راهبر شغلی تراش قطعات چوبی (منبت‌کاری)  ویژه مددجویان منطقه دو یزد، گفت: یکی از شیوه‌های مؤثر ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد بهره‌گیری از راهبران شغلی است.

وی افزود: این طرح در مرحله اول با اشتغال‌زائی ۲۰ خانوار تحت حمایت در منزل آغاز شده است و به گفته راهبر شغلی با توجه به ظرفیت بازار کار این طرح توسعه پیدا می‌کند و امکان ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ خانوار وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند، مددجویان از این طریق کسب درآمد می‌کند.

وی ادامه داد: از مزیت‌های طرح راهبر شغلی این است که مددجویان دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و همچنین فروش محصولات را ندارند.

شجاعان افزود: به‌منظور تشویق راهبران شغلی برای ورود به این عرصه به ازای به‌کارگیری هر مددجو در شغل موردنظر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به راهبر اعطا می‌شود تا در تأمین تجهیزات و مواد اولیه دچار مشکل نشود.

وی گفت: در بحث راهبری شغلی کمیته امداد تاکنون در طرح‌های دام و طیور، پرورش شتر، کشاورزی و طرح‌های صنعتی و صنایع‌دستی ورود پیداکرده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: