bazarnews

کد خبر: ۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری با بیان اینکه مقرری یکهزار و ۲۹۲ بیکار از ابتدای سال جاری تاکنون برقرار شده است، گفت: ۲ هزار و ۹۸۰ نفر از سال گذشته هم اککنون در این شهرستان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

فرهاد شایق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۱۱ نفر از افراد بیکار شده واحدهای مختلف تولید و خدماتی شهرستان ری نیز در اداره کار تشکیل پرونده داده اند که در صورت تکمیل مدارک و نداشتن منع قانونی مقرری آنان نیز به زودی برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۱ نفر از بیکاران شهرستان ری از ابتدای سال جاری تاکنون شاغل توسط واحدهای متقاضی کارفرمایی صاحب کار جدید شده اند، عنوان کرد: ۲۲۸ نفر از بیکاران نیز برای آموزش حرفه آموزی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

شایق اضافه کرد: ۱۸ نفر از کسانی که در مراکز فنی و حرفه ای شرکت کرده اند پس از تکمیل دوره آموزشی خود در واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان ری صاحب شغل شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری یکهزار و ۵۲۷ نفر از بیکاران شهرستان ری از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل مختلف قطع شده است، بیان داشت: اشتغال مجدد و پایان دوره پرداخت بیمه بیکاری از مهمترین دلایل قطع پرداخت بیمه بیکاری است.

شایق در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری افزود: فرد بیکار طی ۳۰ روز از تاریخ بیکاری شرایط خود را به واحدهای کار و امور اجتماعی اعلام و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن را بیان کند.

وی یادآور شد: افرادی که بین ۶ تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند در صورت مجرد بودن تا ۶ ماه و متاهل بودن تا ۲۴ ماه مقرری بیکاری دریافت می کنند.

شایق عنوان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری موظف هستند در کلاس های فنی و حرفه ای اداره کار شرکت و همچنین در تاریخ های مقرر جهت حضور و غیاب حداقل هفته ای یکبار به اداره کار معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: