bazarnews

کد خبر: ۸۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۹۸۷ نفر امسال موفق شدند از طریق ۱۸مرکز کاریابی غیردولتی استان در واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی شاغل شوند.

"علی آشتاب" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۷۶ نفر در مراکز کاریابی غیردولتی استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یکهزار و ۲۶۲ نفر مرد و یکهزار و ۲۱۴ نفر زن بوده‌اند.

وی اظهار داشت: از مجموع کل متقاضیان، ۹۸۷ جویای کار شامل ۴۳۴ زن و ۵۵۳ مرد در بخش‌های خدمات، صنعت، خدمات، بخش خصوصی و تعاونی های استان به کار گرفته شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بیشترین افرادی که در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار داشتند و فراوانی مدرک تحصیلی کارشناسی در بین این افراد بیشتر بود.

آشتاب تصریح کرد: ۹۴ نفر از این جویندگان کار شامل ۶۱ زن و ۳۳ مرد نیز فاقد مهارت لازم بودند که به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی به فعالیت ۱۷ کاریابی داخلی و یک کاریابی فرصت‌های شغلی خارجی در سطح استان اشاره کرد و گفت: کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی غیر دولتی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصت های شغلی و تامین نیروی کار به شمار می روند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال دارند.

وی افزود: این مراکز با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تامین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده به کار در فرصت‌های شغلی فعالیت می کنند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: