bazarnews

کد خبر: ۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
رئیس جمهور روابط خوب تهران – برن را تاریخی و عمیق دانست و تاکید کرد که لازم است این روابط خوب با توجه به ظرفیت های بالای متقابل، بیش از پیش و در چارچوب نقشه راه همکاری های مشترک، توسعه و تعمیق یابد.

حجت الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی آقای"گای پارملین" رئیس جمهور کنفدراسیون سوئیس، اظهارداشت: با تحرک بیشتر کمیته های اقتصادی و مالی که با هدف پیگیری و ارتقاء سطح همکاری اقتصادی دو کشور تشکیل شده است، می توان همکاری های تهران – برن را به مرحله مناسبی ارتقاء داد.
رئیس جمهور گفت: خوشبختانه روابط ایران و سوئیس با ترسیم نقشه راه روابط در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همانند حمل و نقل، بهداشت، دارو، کشاورزی و علم و فناوری، حتی در شرایط ناشی از تحریمهای ظالمانه آمریکا، در وضعیت قابل قبولی قرار داشته است و ما در صدد تسهیل بیش از پیش فعالیت های شرکت های مهمی سوئیسی هستیم که باوجود تحریم، همچنان به فعالیت خود در ایران ادامه داده اند.
روحانی همچنین انجام اقدامات لازم جهت فعالیت موثر کانال مالی سوئیس و عملیاتی شدن آن دسته از قراردادهای مشترک که به دلیل سیاستهای دولت قبلی آمریکا متوقف شده اند، را ضروری و گامی در راستای بهره گیری از ظرفیت های متقابل خواند.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه حل مشکلات از طریق تهدید، فشار و زور، در برابر مردم ایران یقینا شکست خورده است، تاکید کرد: فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت ایران به طور کامل با شکست مواجه شده و تنها با روش های مبتنی بر عقلانیت و احترام متقابل است که می توان بر مشکلات فائق آمد.

برچسب ها: سوئیس ، روحانی ، برجام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: