bazarnews

کد خبر: ۸۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: واحدهای بومگردی استان تا کنون برای حدود ۷۰۰ نفراشتغال ایجاد کرده اند.

رضا حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری فرهنگی و استقبال گردشگران از واحدهای بومگردی افزایش یافته و در همین راستا حمایت از سرمایه گذاری در این بخش به یکی از اولویت های این اداره کل تبدیل شده است.
وی اظهار داشت : ۱۲۶ واحد بومگردی گردشگری در استان فعال است که ۲۱ واحد از این تعداد با ظرفیت اشتغال ۱۰۰ نفر در ماه های اخیر تکمیل و در انتظار دریافت پروانه بهره برداری هستند.
وی اظهار داشت: واحدهای بومگردی که در ماه های اخیر افتتاح شده با حجم سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به طرح‌های در حال اجرای بوم‌گردی در سطح استان گیلان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از ۱۰ واحد بوم‌گردی دیگر در گیلان باشیم.
حسن پور اعلام کرد: همچنین در روزهای اخیر برای ایجاد هشت طرح گردشگری شامل یک هتل، دو مجتمع گردشگری و تفریحی و پنج طرح بوم‌گردی موافقت‌نامه اصولی صادر شده است.
وی اظهار داشت: همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های پاسخ‌دهنده استعلامات و صادرکننده پروانه‌های ساختمانی بمنظور تسریع در روند اجرایی شدن موافقت‌های اصولی باعث رونق گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی استان در دوره پس از کرونا خواهد شد.
حسن پور با پیش بینی ایجاد اشتغال برای حداقل ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در پی اجرای پروژه‌های مصوب گفت: پیگیری و تسریع در انجام امور سرمایه گذاران و رفع موانع آنان در اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: