bazarnews

کد خبر: ۸۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
درحالی‌که مردم گلایه‌مند از نبود و یا کمبود مرغ در بازار هستند، اما سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید با برنامه‌ریزی‌های خوبی که شده هیچ کمبود مرغی در بازار نداریم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در پایان دی و میانه بهمن جوجه‌ریزی خوبی داشتیم و میزان مرغی که باید به بازار مصرف عرضه شود دو میلیون قطعه بوده که با برآورد‌هایی که داشتیم نباید کمبودی باشد و کمبودی هم نداریم.
 
احمد جهانگیرلو افزود: موضوع دوم تأمین نهاده‌های دامی مرغداران است که صددرصد تخصیص داده شده است؛ البته گاهی تأخیر در حمل است که با پیگیری‌هایی که شده از امروز در حمل نهاده‌ها نیز مشکل خاصی نداریم.
 
او با اشاره به کمبود مرغ در چند روز گذشته گفت: من دیروز بازار را رصد کردم و اکنون مرغ به اندازه کافی هست؛ البته به‌دلیل این‌که در استان‌های همسایه قیمت مرغ بالاست و بخشی از تولیدات مرغداران استان به استان‌های همسایه فرستاده می‌شود دو روز در استان با کمبود مرغ روبه‌رو شدیم که با برنامه‌ریزی خوبی که شد اکنون مرغ به اندازه کافی در بازار هست.
 
جهانگیرلو ادامه داد: در نشست ستاد تنظیم بازار در استانداری قیمت مرغ عمده و خرده مشخص و با همکاری خوب مرغداران دو شب پیش ۷۰ تن مرغ عرضه شد و اکنون هیچ مشکلی در کمبود مرغ نداریم.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر آمار داد که روزانه تولید مرغ در استان ۱۵۰ تن است که مصرف استان ۷۰ تن است و مازاد بر مصرف از استان خارج می‌شود.
 
او گفت: یکی دیگر از دلایل کمبود مرغ سن پایین مرغ بود و اکنون تحویل و کشتار روال عادی دارد و برنامه‌ریزی شده که دیگر کمبودی مانند دو روز پیش نباشد.
 
جهانگیرلو در پایان گفت: برای شب عید نیز دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده که نسبت به پارسال ۲۵ درصد افزایش دارد و هیچ مشکلی برای مرغ گرم در آخر اسفند و روز‌های عید نداریم.
خبرگزاری صداوسیما/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: