bazarnews

کد خبر: ۸۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است در حالی که مصرف مورد نیاز مردم استان در ایام پر مصرف سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه است وهیچ کمبودی در تامین گوشت مرغ استان وجود ندارد حتی مازاد بر مصرف نیز تولید شده است.

رسول جلیلی در جلسه ساماندهی عرضه گوشت مرغ درسطح بازار استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود و با توجه تامین صددرصدی نهاده‌ها برای مرغداران و جوجه‌ریزی‌هایی که در دی ماه و بهمن ماه اتفاق افتاده هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود ندارد حتی مازاد بر مصرف  نیز تولید شده است.

وی بیان کرد: در مقطعی از فصول سال در استان‌های همسایه از جمله آذربایجان‌شرقی کمبود تولید مرغ وجود دارد که به دلیل تامین نیاز خود از استان باعث ایجاد کمبود در بازار می شوند و این کمبود 2 یا سه روزه است و طبق مصوبه ستاد تنطیم بازار کشور نباید مرغ از استان خارج شود و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر افزایش قیمت و ساماندهی این موضوع نیز باید بیش ازپیش افزایش یابد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه برای ایام شب عید برنامه‌ریزی لازم انجام شده و کمبودی در این خصوص نخواهیم داشت، تصریح کرد:‌ فروش مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار یعنی هر کیلو بیشتر از 20 هزار و 400 تومان غیر قانونی است و در صورت عرضه مرغ بیشتر از نرخ دولتی با متخلفان برخورد می شود.

وی ادامه داد:‌ از زنجیره‌های تولید طیور و مرغداری‌های استان درخواست داریم که در خصوص ساماندهی مشکل نحوه خرید و فروش مرغ زنده درب مرغداری به جای درب کشتارگاه مشارکت و همکاری لازم را با کشتارگاه ها داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان‌غربی برخلاف سایر استان‌ها سالیان متمادی خرید و فروش مرغ زنده درب کشتارگاه انجام می‌شد که با برگزاری جلسات تخصصی با تشکل‌های هر دو صنف و پیگیری‌های مستمر این امر به خرید درب مرغداری‌ها تغییر یافت و این مشکل مرتفع شد.

جلیلی یادآور شد: نحوه قیمت‌گذاری در چهارچوب قیمت‌های ستاد تنطیم بازار استان و بر اساس قیمت روز منطقه‌ای و قیمت یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می شود.

وی افزود: در توافقنامه جدید نحوه پرداخت وجه مرغ زنده به صورت نقدی و با پرداخت ۱۵ روزه توسط کشتارگاه‌ها انجام می‌گیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه گوشت سفید مرغی و آلایش خوراکی از فراورده‌های پروتئینی اساسی در سبد خانواده محسوب می شود، گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، درج قیمت مرغ به قیمت مصوب بر روی بسته بندی در کشتارگاه ها الزامی است و تا اطلاع ثانوی کشتارگاه‌ها نمی توانند بیشتر از یک درصد ظرفیت خود مرغ را به صورت قطعه بندی شده به بازار عرضه کنند و کشتارگاه ها ملزمند این موضوع را رعایت کنند.

جلیلی با تاکید بر اینکه تمام نهاده‌های دامی مرغداران با ارز دولتی در اختیار آنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شهروندان گوشت مرغ قطعه بندی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کد دار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: