bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: این سند هم اکنون در اختیار مراجع ذی ربط گذاشته شده و در حال طی کردن مراحل قانونی خود است.

عیسی منصوری  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد بر اهمیت بهره‌وری تاکید کرد و توجه ویژه به سرمایه انسانی در کشور را ضروری خواند.

وی در مورد رویکرد این جشنواره اظهار داشت: بر اساس شرایط حال حاضر کشور، مولفه‌های اصلی رشد اقتصادی در سه حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال و بهره‌وری تعریف می‌شوند.

 وی سهم منابع انسانی در رشد اقتصادی کشور را حدود ۱۸ درصد دانست وافزود:  این سهم در کشور‌های آسیایی شرقی ۲۲  و در کشور آمریکا ۳۴ درصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرمایه ثابت مبتنی بر آی تی در کشور حدود ۸۸ درصد است، گفت:  این عدد، آمار  بالایی را  در این زمینه نشان می‌دهد.

وی توجه به بهره‌وری از طریق کارآفرینی نوآورانه در کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

منصوری تصریح کرد: در قواعد اجرایی کشور به  مقوله کارآفرینی به عنوان بنگاه  توجه می‌شود و شخص کارآفرین  مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در قوانین موجود کشور بیشتر از بنگاه‌ها حمایت می‌شود تا فرد به عنوان یک کارآفرین، تصریح کرد: این جشنواره نمادی از حمایت و قدردانی از فرد کارآفرین تلقی می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: درهمین راستا مصوبه‌ای تنظیم شده و فرایند آن در کمیسیون اقتصادی با مشارکت دستگاه‌ها و بخش خصوصی دردست پی گیری است.

 منصوری  با تاکید بر اینکه منزلت اجتماعی و کسب و کار کارآفرینان به عنوان فرد باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد، افزود: تسهیل در مباحث گمرکی، اخذ روادید برای کارآفرینان و هماهنگی‌های مورد نیاز در نظام تامین مالی برای این افراد از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آنچه که مورد تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، حمایت از افراد کارآفرینی بود که در حوزه فعالیت‌های نوآورانه فعالیت کرده اند، تصریح کرد:در این راستا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از استارتاپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری را در برنامه‌های خود قرار داده است.

منصوری  به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های هوش مصنوعی،   اینترنت اشیا و بلاک چین اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین ایجاد شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیازمند ایجاد پلتفرم‌های لازم برای فعالیت کارآفرینان و بخش خصوصی هستیم، افزود: مأموریت این بنیادها، مشارکت بخش خصوصی و توسعه پلتفرم‌ها در حوزه کارآفرینی است.

 وی با بیان اینکه در هفته گذشته  مرکز ملی توسعه صنعت آبزیان را با مشارکت وزارت کشاورزی ایجاد کرده ایم افزود: به همین منظور بنیاد ملی توسعه محتوای دیجیتال نیز به صورت تخصصی ایجاد شده است.  

معاون اشتغال تصریح کرد: در حوزه‌های تخصصی  با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی تلاش شده است پلتفرم‌هایی ایجاد شود تا کارآفرینان به عنوان شخص به راحتی بتوانند قابلیت‌های خود را شکوفا کنند.

 منصوری به فرآیند انتخاب  کارآفرینان در استان‌ها اشاره کرد و افزود: سالانه در هر استان با سازوکار‌های موجود،   ۱۰نفر  کارآفرین برتر انتخاب و با توجه به شاخص‌های مشخص ۱۰ نفر نیز در سطح ملی به عنوان کارآفرین برتر شناسایی و انتخاب می‌شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: