bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
رئیس بیمارستان شهدای ایذه از مثبت شدن تست کرونای کودک شیرخوار در این شهرستان خبر داد.

امرالله اورکی با بیان اینکه دو بخش را به عنوان بخش‌های بستری کووید ۱۹ در بیمارستان داریم‌، اظهار کرد: یک بخش ICU کووید- ۱۹ است که یک بخش آن برای بیمارانی است که نیاز به بستری داشته اما نیاز به مراقبت ویژه ندارند؛ همچنین بخش ICU کرونای دیگر که ۱۲ تخت دارد که یک تخت آن غیرفعال است و بخش داخلی کرونا ۱۹ تخت دارد.

رئیس بیمارستان با اشاره به اینکه ICU کووید -۱۹، ۱۱ تخت فعال دارد، افزود: در هفته گذشته میزان بیمارانی که نیاز به ICU داشتند، خیلی بیشتر از بیمارانی بوده که نیاز به بستری معمولی داشتند و در هفته گذشته تا دیروز (چهارشنبه) ۱۰۰ درصد تخت‌ها اشغال شده است و این نشان از آن دارد که پیک جدید با بقیه پیک‌ها فرق دارد.

وی در ادامه به سرایت بیماری کرونا به افراد کم سن سال اشاره کرد و گفت : متأسفانه جوان‌ترین سنی که PCR مثبت داشتیم، یک کودک شیرخوار یک ساله بوده که در بیمارستان شهدای ایذه بستری شده است؛ همچنین پدر و مادر این کودک نیز درگیر این ویروس شدند که نیاز به بستری نداشتند.

اورکی ادامه داد: در هفته گذشته ما دو مورد فوتی بر اثر کووید- ۱۹ داشتیم که میانگین سنی آنها بالای ۶۵ سال بود.

رئیس بیمارستان شهدای ایذه درباره کرونای انگلیسی گفت: این ویروس در ایذه مشاهده نشده و ثبت نشده است و این دلیلی نمی‌شود که این ویروس وارد ایذه نشده است.

وی با اشاره به اینکه میزان درگیری این ویروس از نوع قبلی به لحاظ سنی کرونای معمولی بیشتر است، از مردم ایذه خواهش کرد که از ماسک استفاده کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند.

مهر

برچسب ها: نوزاد ، کرونا ، تست کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: