bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۳۲۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و اضطراری با مدت بازپرداخت ۲ تا ۱۱ ماهه از سال گذشته تاکنون به سهامداران این صندوق پرداخت شده است.

غلامرضا حاجی نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تسهیلات در تامین نهاده‌های کشاورزی، دامی، شیلاتی، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به متقاضیان عضو صندوق واگذار شده است.
وی افزود: این صندوق از سال ١٣٨۶ فعالیت خود را در سیستان و بلوچستان آغاز و در حال حاضر دارای ۲۴۰ عضو صندوق و سرمایه ثبتی۳۵۲ میلیارد ریال است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روزهای آینده سرمایه صندوق از مرز ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد گذشت.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان از نظر آب و هوایی دارای تنوع زیادی است به طوریکه مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد.
برخی مناطق این استان مانند سراوان، مهرستان، سیب سوران، خاش، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز نیز آب و هوای نیمه بیابانی و بعضا مرطوب و ناحیه کوهستانی بم‌پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به سمت غرب تا کوه‌های بشاگرد آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند و اقلیم مشرق ارتفاعات و فلات‌های مرتفع و کم وسعت میان آن نیمه بیابانی با زمستان‌های سرد است.
با این وجود استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند و تالاب‌های هامون و هامون جازموریان یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور محسوب می شود به طوری در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.
سرزمینی که در تمام فصول سال چه زمستان، چه بهار، تابستان و پاییز امکان تولید محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، دامداری، تجارت مرزی، صید و صیادی و صنعت و معدن را دارد به واقع سرزمین هزاران گنج است.

هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است. 

برچسب ها: سیستان ، تسهیلات ، کشاورزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: