bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح گلخانه‌های شهرستان مرزی میرجاوه با افزوده شدن ۷ هکتار جدید به ۶۲ هکتار می‌رسد.

سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح گلخانه‌های شهرستان مرزی میرجاوه با افزوده شدن ۷ هکتار جدید به ۶۲ هکتار می‌رسد.

به گزارش ایسنا اردشیر شهرکی در مراسم افتتاح یک مجتمع گلخانه ۷ هکتاری که با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: شهرستان میرجاوه یکی از مناطق مستعد کشاورزی سیستان و بلوچستان است که از آن می‌توان با توجه به مرزی بودن برای توسعه گلخانه‌ها و صادرات محصولات کشاورزی بهترین بهره را برد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان داشت: هم‌اینک سیستان و بلوچستان ٣٠٠ هکتار فضای گلخانه‌ای با تولید بیش‌از ۴۵ هزارتن را داراست.

وی ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها به دلیل مصرف بهینه آب، افزایش راندمان تولید و استفاده بهینه از منابع موجود در اولویت این سازمان قرار دارد.

شهرکی کفت: بیش‌از ۸۰ درصد گلخانه‌های شهرستان میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص دارد که بخش قابل توجه‌ای از گوجه‌فرنگی تولید شده این منطقه به دلیل کیفیت بالا به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

برچسب ها: میرجاوه ، گلخانه ، سیستان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: