bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد از مجموع ظرفیت موجود در صنایع تبدیلی این استان طی فعالیت دولت تدبیر و امید محقق شده است.

«علی صفری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۷۵ واحد صنایع تبدیلی فعال با ظرفیت جذب و فرآوری سه و نیم میلیون تن ماده خام در بخش کشاورزی استان مرکزی وجود دارد که نیمی از آن‌ها کمتر از هشت سال است که در مدار تولید قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با اغاز به کار این واحدهای صنایع تبدیلی پنج هزار و ۵۰۰  فرصت شغلی در استان مرکزی فراهم شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی ۲۵ درصد واحدهای صنعتی این استان را تشکیل می‌دهد و این استان در حوزه صنایع تبدیلی نسبت به جمعیت و تولید پیشرو است.

صفری با یادآوری بهره ‌رداری از ۳۳ واحد صنایع تبدیلی استان مرکزی در ۱۰ ماه امسال، گفت: سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از این واحدها هزینه شده‌ و جذب سرمایه گذاری ثابت در این مدت نسبت به سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: آغاز به‌کار این واحدها ۸۷۰ نفر شغل جدید در استان مرکزی به همراه داشته که این شاخص امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲۰۰ درصد رشد دارد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان در زمینه ایجاد اشتغال حوزه صنایع تبدیلی امسال بین سایر مناطق کشور در رده‌های برتر است.

صفری، ظرفیت‌سازی جذب مواد خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی را از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۳۴۴ هزار تن به ظرفیت جذب و فرآوری محصولات خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیل استان در سال جاری افزوده‌ شده‌ است.

وی ادامه داد: ظرفیت جذب و فرآوری محصولات خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از صدور ۸۵ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در این استان در سال جاری خبرداد و گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار با بهره‌برداری از این واحدها در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان جذب می‌شود.

صفری افزود: تکمیل و راه‌اندازی این واحدها ۳۰۰ نفر اشتغال و ۴۰۰ هزار تن جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی استان مرکزی به همراه دارد.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری، جلوگیری از خام‌فروشی، افزایش صادرات، تکمیل زنجیره تولید، افزایش درآمدزایی، ارتقای امنیت غذایی، کاهش ضایعات و جلوگیری از هدررفت محصولات خام کشاورزی از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان مرکزی است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد.

این استان  دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

دیار آفتاب با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.

استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: