bazarnews

کد خبر: ۸۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
معاون اول رییس جمهوری گفت: برنامه دولت در حوزه کشاورزی حمایت از تحقق روند کشاورزی مدرن در کشور است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز شنبه در سفر به استان کردستان و در آیین بهره‌برداری از 923 هکتار آبیاری تحت فشار و مجتمع گلخانه‌ای صادق آباد کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کردستان با داشتن ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی جزو مهمترین استان‌های کشور در این بخش است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت با تمام ظرفیت از روند تحقق کشاورزی مدرن در کشور و به تبع آن در استان کردستان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری کشاورزی مدرن در این استان به طور صحیح در حال پیشروی است، اضافه کرد: دولت با همه ظرفیت‌های خود از روند تحقق کشاورزی مدرن در اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های توانمندی هم چون کردستان حمایت می‌کند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: کارها و اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب با اجرای طرح‌هایی هم چون آبیاری تحت فشار انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز اظهار داشت: طی سال های 1397 تا 1399 بیش از 15 هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های کردستان اضافه شده و تا پایان سال 1400 هم 25 هکتار دیگر در این استان ایجاد می‌شود.

فرید سپری با اشاره به اینکه چهار میلیارد و 760 میلیون ریال تسهیلات در بخش گلخانه استان پرداخت شده است، اضافه کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت از عوامل موثر در توسعه استان در بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه زیرساخت گلخانه صادق آباد دهگلان سال 1391 با 25 میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است، گفت: این گلخانه در 20 هکتار احداث شده که برای ایجاد آن 460 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 210 میلیارد ریال هم آورده شخصی متقاضی به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به 100 روستا و 150 واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و 20 زمین ورزشی، 4.2 هکتار گلخانه و 923 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

جهانگیری همچنین با حضور در روستای "هانیس" سنندج، 146 کیلومتر راه روستایی را به بهره‌برداری می‌رساند، سپس در نشستی با نخبگان اقتصادی استان شرکت می‌کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: